Chevrolet Spark 1.0 LS

- 25 april 2010

Volwassen

Ook vanbinnen komt de Spark heel anders over dan de Matiz. De nieuwe Chevrolet laat hier een veel volwassener indruk achter dan zijn voorganger. Er zit meer vrolijkheid in de vormgeving van het dashboard, dat wordt gekenmerkt door vloeiende lijnen, ijsblauwe dashboardverlichting en sierlijsten in de kleur van de carrosserie. De algehele afwerking van het interieur staat eveneens op een aanzienlijk hoger plan dan dat van de Matiz. De interieurdelen sluiten goed op elkaar aan; het zijn kleine details die laten zien dat de Spark een auto van deze tijd is. Wat dat betreft blijven de gebruikte materialen van grote delen van het dashboard wat achter bij de verwachtingen. Hoewel de Spark is gepositioneerd in een segment waarin dit aspect door de koper doorgaans niet als heel belangrijk wordt ervaren, is het jammer dat Chevrolet hier een steekje laat vallen.

Het meest in het oog springende detail is wel de klokkenwinkel. Naast de gebruikelijke analoge snelheidsmeter is een digitale boordcomputer gepositioneerd met een toerenteller en informatie over onder meer de actieradius. Een op het eerste gezicht wat ongebruikelijke combinatie, maar in de praktijk functioneert het prima. Minder doordacht is de bediening van de kofferklep. Van buitenaf is deze uitsluitend met de sleutel te openen. Wie net met een volle boodschappenkar de supermarkt uit komt lopen en de sleutel in de jaszak wil laten zitten, zal eerst de auto in moeten om vervolgens met een hendeltje in de voetenruimte de kofferklep te ontgrendelen.

68 pk
93 Nm
154 km/h
15,5 s
6,0 (5.1) l/100km
119 g/km
D
22%
€ 8.495
€ 10.595
€ 194 / maand
€ 55 - € 63 / kwartaal
  • Suzuki Alto 1.0 Exclusive

  • Hyundai i10 1.25i ActiveVersion Cool

  • Peugeot 107 1.0 XS

  • Toyota Aygo 1.0 VVT-i Comfort Navigator

  • Kia Picanto 1.2 CVVT EcoDynamics

  • Daihatsu Cuore 1.0 Premium

  • Citroën C1 1.0 Sensodrive Ambiance

  • Nissan Pixo 1.0 Visia