Nissan Qashqai+2 2.0 dCi All-Mode Tekna

Pawel Piotrowski - 30 maart 2010

Top of flop?

Gaat de vernieuwde Qashqai opnieuw een grote hit worden? Die kans is aanmerkelijk. Nissan komt op een goed moment met een opvolger van een groot succesnummer waarnaar de vraag inmiddels begon af te vlakken. De uiterlijke wijzigingen zijn op z’n minst fraai te noemen en zullen zeker nieuwe kopers aanspreken. Naast het goede ruimteaanbod is dat immers een belangrijk aankoopargument van een Qashqai. Met deze constatering in het achterhoofd zijn de verbeterde functionaliteit en het verhoogde comfortniveau eigenlijk alleen maar mooie bijkomstigheden. Wel is het jammer dat Nissan niet meer van de bekende minpunten heeft aangepakt. Zo is de 2.0 dCi nog steeds een herrieschopper en ook de stroef schakelende zesversnellingsbak is eigenlijk niet meer van deze tijd. Daar staat wel een verbeterde uitrusting bij een gelijk gebleven prijs tegenover.

  • Hoog comfortniveau
  • Veel interieurruimte
  • Goede uitrusting
  • Lawaaierige diesel
  • Hakerige versnellingsbak
  • Sterk bekrachtigde indirecte besturing
150 pk
320 Nm
192 km/h
10,5 s
onb (6.8) l/100km
179 g/km
G
22%
€ 22.300
€ 40.300
€ 739 / maand
€ 426 - € 458 / kwartaal
  • SsangYong Korando D20T Sapphire

  • Skoda Yeti 2.0 TDI Elegance 4x4

  • Mazda CX-5 Skyactiv-D 2.2 HP AWD GT-M

  • Kia Sportage 2.0 CVVT X-Clusive 2WD

  • Renault Koleos 2.0 dCi Privilège 4x4

  • Peugeot 3008 HYbrid4

  • Jeep Compass 2.0 CRD Sport

  • Toyota RAV4 2.2 D-4D D-CAT Executive Business

  • Suzuki Grand Vitara 2.4 Exclusive

  • 2022 - Nissan Qashqai e-Power Tekna Plus

  • 2021 - Nissan Qashqai 1.3 Xtronic 12V MildHybrid Tekna+

  • 2018 - Nissan Qashqai 1.3 DiG-T 140 Tekna+

  • 2017 - Nissan Qashqai 1.2 DIG-N XTronic Tekna+

  • 2014 - Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 Tekna

  • 2011 - Nissan Qashqai 1.6 dci Tekna

  • 2009 - Nissan Qashqai+2 2.0 dCi All Mode Optima

  • 2007 - Nissan Qashqai 1.6 Visia Look