Persoonlijk
Onze testauto is dus voorzien van het Individual Pack, in dit geval koos de importeur voor Blue Style. De naam zegt het al: veel blauw, en in dit geval aangevuld met grijs. Niet alleen de stoelen zijn in deze kleur uitgerust, ook de deurpanelen en de dashboardoverkapping zien er in de blauwe kleur hip uit. Mocht dit niet jouw ding zijn, dan is er geen vuiltje aan de lucht. Je kunt de Fiesta Sport ook in een andere kleur samenstellen. Leren bekleding is een ander onderdeel van dit optiepakket. De eerste indruk van het interieur is goed, maar als we verder kijken zien we toch dat de afwerking op een aantal plaatsen er aan schort. Niet alles sluit even naadloos aan en de deurgrepen en portiervakken voelen wel erg cheap aan. Ook vallen de deuren nogal goedkoop dicht.
De klokkenwinkel ziet er overzichtelijk uit, al missen we in zo’n sportieve auto wel een koelvloeistofmeter. Onder het grote infodisplay in het midden bevindt zich de bediening voor de radio/cd-speler en de mobiele telefoon. Deze is schuin gemonteerd en doet daardoor – mede door de vele knoppen – een beetje spacy aan. De bediening van de klimaatbeheersing ziet er daarentegen weer een stuk normaler uit en steekt logisch in elkaar. Het stuurwiel pakt prettig vast en de regeling daarop voor de audio en cruise control is simpel maar doeltreffend.
Zoals het een sportieve uitvoering betaamd zitten de voorstoelen erg lekker en bieden ze veel zijdelingse steun. Het stuurwiel is in hoogte en diepe verstelbaar, zodat je makkelijk de ideale zitpositie kunt vinden. Ook achterin valt de hoofd- en beenruimte voor een auto van dit formaat niet tegen. Dan de bagageruimte. Die is met 295 liter (979 liter met de achterbank neergeklapt) dik in orde voor deze klasse.

Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm ECO

Volkswagen Polo 1.4 TDI BlueMotion

Seat Ibiza SC 1.2 TSI Style Ecomotive

Peugeot 208 1.6 e-HDi Allure

Fiat Punto Evo 1.4 Multiair Turbo Sport

Suzuki Swift Sport 1.6

MINI Cooper 1.6 16v Chili

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic

Suzuki Swift 1.6i Sport

Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX Connect Edition

2022 - Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid Active Vignale

2018 - Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 100

2018 - Ford Fiesta ST 1.5 EcoBoost ST-3

2017 - Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium

2013 - Ford Fiesta 1.0 80pk Titanium

2013 - Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost ST-2

2012 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

2010 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic

2008 - Ford Fiesta 1.4 16V Titanium

2006 - Ford Fiesta 1.3i Futura


