Fiat Croma 1.9 MultiJet Corporate Premium

Pawel Piotrowski - 1 juli 2008

Modi di trasporto

Klasse, stijl en allure. Enkele tientallen jaren geleden waren deze begrippen van toepassing op Italiaanse automobielen. Maar ook roest, een belabberde afwerking en slechte materialen waren eerder regel dan uitzondering. Deze problemen gingen de Italianen aan het begin van deze eeuw te lijf op een Duitse manier, met als resultaat keurig nette auto’s. De Duitse werkwijze weerspiegelde zich echter ook sterk in de beleving. Van klasse, stijl en allure was in de auto’s van Fiat namelijk weinig meer terug te vinden. Sinds de komst van de Grande Punto lijkt daar nu weer verandering in te zijn gekomen. Qua uitstraling zijn de huidige Fiats weer net zo Italiaans als een decennium geleden. De goede Duitse afwerking is daarbij gelukkig echter gebleven. Met de komst van de nieuwe Bravo en 500 werd deze succesvolle formule verder doorgetrokken in het modellengamma, maar ook het vlaggenschip van Fiat werd begin dit jaar overgoten met een dikke Italiaanse bolognesesaus.

150 pk
320 Nm
205 km/h
9,9 s
7,7 (7.1) l/100km
187 g/km
G
22%
€ 26.495
€ 40.685
€ 746 / maand
€ 392 - € 421 / kwartaal
  • Renault Laguna Estate 2.0 Turbo GT

  • Subaru Legacy Touring Wagon 2.0D Luxury AWD

  • Volkswagen Passat Variant 1.9 TDI BlueMotion Business

  • Peugeot 407 SW 2.0 16V HDiF XS Navteq

  • Volvo V50 DRIVe 1.6D Start and Stop Momentum Edition II

  • Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.9 JTDm 16v Distinctive

  • Skoda Octavia Scout 2.0 TDI

  • Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCi Ghia

  • Peugeot 508 SW 2.0 HDiF-140 Allure

  • Volvo V50 2.0D Momentum

  • Toyota Avensis Wagon 2.2 D-4D D-CAT Executive

  • 2006 - Fiat Croma 1.8 16V Dynamic