Cadillac SRX 4.6 V8 Sport Luxury

Darrow Parinussa - 6 augustus 2007

Luxury Crossover

Cadillac spreekt van een Luxury Crossover en wanneer je de portieren opentrekt dan word je inderdaad overvallen door een gevoel van luxe. Wij reden in het 2007 model waarbij voornamelijk in het interieur een aantal grote wijzigingen is doorgevoerd. Zo zijn de middenconsole en het dashboard opnieuw vormgegeven en kwalitatief naar een hoger plan getild. De bovenkant van het dashboard is voorzien van een lederlook materiaal dat goed aanvoelt en zelfs voorzien is van een stiksel. Over de gehele lengte van het dashboard bevindt zich een mooie strook hout die doorloopt in de portieren. Datzelfde hout zit eveneens op de bovenkant van het stuurwiel en rondom de pook. De elektrisch verstelbare lederen fauteuils zitten heerlijk, je zou ze zo willen omwisselen met die van thuis. Het stuurwiel is alleen in hoogte verstelbaar en niet in diepte, in plaats daarvan kun je de pedalen elektrisch verstellen. Echt bijzonder handig is bij het uitzetten van het contact dat bestuurdersstoel en pedalen automatisch een stuk naar achterschuiven zodat uit- en instappen makkelijker gaat, bij wegrijden nemen de pedalen en bestuurdersstoel de voorafgestelde positie weer aan. Wat ook een pluim verdient zijn de veiligheidsgordels die geïntegreerd zijn in de voorstoelen. Zo hoef je niet zover naar achteren te reiken om je gordel om te doen. Waarom is dit niet overal standaard?

Het gevoel van luxe wordt verder versterkt door een zee aan ruimte en het grote glazen panoramadak dat helemaal opengeschoven kan worden tot achter de tweede zitrij. Op de tweede zitrij is het trouwens goed vertoeven. Er is meer dan genoeg ruimte voor hoofd en benen en zelfs flinke volwassenen hebben niet te klagen. Bovendien was onze testauto voorzien van het optionele Navigatie DVD entertainment systeem met Bose 5.1 Surround speakers en DVD entertainment system voor op de achterbank. Dus als je vriendin of kennissen plots voor de deur staan met een filmpje en je huis is nog niet aan kant, gewoon lekker met z’n allen op achterbank ploffen van je SRX. Je hoeft trouwens niet bang te zijn voor ruimtegebrek, want er is ook een derde zitrij die heel vernuftig elektrisch uit de vloer van de bagageruimte geklapt kan worden. Echter alleen te gebruiken bij hoge nood of als je kleiner bent dan 1.50m.

Zaken als elektrisch te openen en te sluiten achterklep, tweedelige stoelverwarming, gescheiden climatronic vóór, aparte airco bediening voor de achterste twee zitrijen, een geheim opbergvakje en chique klokje mogen ook niet ontbreken. Al met al een prettige leefomgeving binnen in de SRX. Het geheel van het interieur doet warm, rijk en vooral luxe aan.

325 pk
427 Nm
225 km/h
7,6 s
19,4 (16.7) l/100km
331 g/km
G
22%
€ 49.950
€ 95.740
€ 1.755 / maand
€ 329 - € 376 / kwartaal
  • Audi Q7 3.0 TDI quattro

  • Infiniti FX50 S 5.0 V8 VVEL

  • BMW X5 3.0d High Executive

  • Volvo XC90 2.5T Summum

  • Lexus RX 400h Executive

  • Lexus RX 450h Luxury

  • Porsche Cayenne 3.2 V6

  • Volkswagen Touareg 4.2 V8

  • Subaru Tribeca 3.6 H6 AWD Executive

  • Infiniti FX 35

  • BMW X6 xDrive35d High Executive

  • 2011 - Cadillac SRX 3.0 V6 AWD Sport Luxury