Cadillac SRX 4.6 V8 Sport Luxury

Darrow Parinussa - 6 augustus 2007

Designfilosofie

Net zoals de XLR en de CTS is de SRX ontworpen volgens de ‘Art & Science’ designfilosofie van Cadillac. Deze filosofie is gebaseerd op futuristisch ogende Cadillac’s uit de jaren ’50 en ’60 zoals bijvoorbeeld de ElDorado. Cadillac wil op deze manier teruggrijpen naar de gloriedagen van het merk toen deze vooral bekend stond om z’n vooruitstrevende techniek en vormgeving.

Een eerste blik leert ons gelijk dat we te maken hebben met een ‘love it or hate it'-geval. De auto oogt groot (4,95m lang, 1,84m breed en 1,72m hoog) en imposant maar hij heeft meer weg van een afgetrainde atleet dan van een bodybuilder. Hoekige lijnen en scherpe vouwen domineren het design. Vooraan rechtopstaande koplampen en daartussen de karakteristieke V-vormige chromen grill. Aan de achterkant vinden eveneens rechtopstaande lichten die voorzien zijn van LED-techniek.

Het zijaanzicht is het interessantst, want daar is duidelijk te zien dat het om een crossover gaat. De auto staat iets lager op zijn poten, is langer dan een confessionele SUV en heeft wel iets weg van een grote luxe station. Het is Cadillac in ieder geval gelukt om een auto met een vooruitstrevend ontwerp neer te zetten.

325 pk
427 Nm
225 km/h
7,6 s
19,4 (16.7) l/100km
331 g/km
G
22%
€ 49.950
€ 95.740
€ 1.755 / maand
€ 329 - € 376 / kwartaal
  • Audi Q7 3.0 TDI quattro

  • Infiniti FX50 S 5.0 V8 VVEL

  • BMW X5 3.0d High Executive

  • Volvo XC90 2.5T Summum

  • Lexus RX 400h Executive

  • Lexus RX 450h Luxury

  • Porsche Cayenne 3.2 V6

  • Volkswagen Touareg 4.2 V8

  • Subaru Tribeca 3.6 H6 AWD Executive

  • Infiniti FX 35

  • BMW X6 xDrive35d High Executive

  • 2011 - Cadillac SRX 3.0 V6 AWD Sport Luxury