Diervriendelijk
De stoelen van de C-Klasse zijn dan iets minder uitgebreid te verstellen dan in de S, ze zitten voortreffelijk en zijn nog steeds in een ideale houding te positioneren. De verstelknoppen in de deuren bedien je zonder feedback, wat enige gewenning vergt.
We moeten een compliment uitdelen voor de bekleding van de C. De testauto is namelijk voorzien van kunstleder in Sienna Bruin. Waar het kunstleder van Mercedes in de A-Klasse nog erg synthetisch overkomt, is het geperforeerde Artico in de C-Klasse heel fijn. Het materiaal is ademend en slijtvast en bovendien diervriendelijk. Ook fijn: ten opzichte van nappaleder houd je zo'n 1.200 euro in de zak, terwijl de uitstraling vergelijkbaar is.
De C-Klasse profiteert dus zeker van al het nieuws uit de S-Klasse, maar op het gebied van ruimte is het nog steeds geen ster. Toegegeven: de passagiers kregen er achterin zo'n 1 en 2 centimeter aan hoofd- en beenruimte bij ten opzichte van het vorige model. Echter, met vier volwassenen is enige onderhandeling over de stoelinstellingen onvermijdelijk om voor iedereen een comfortabele zit te garanderen. Als iedereen zit, zit je ook echt. Je wordt goed op de plek gehouden en krijgt voldoende ondersteuning van voorstoelen en achterbank. Rijgeluiden worden goed buitengehouden en het optionele Burmester 3D surround sound zorgt voor een heel fijne muzikale verrijking. Op en top comfort.
Error loading images. One or more images were not found.