MG EHS 1.5 TGDI Luxury

- 21 juni 2021

Ruimte genoeg

Niet alleen de bekleding van dashboard en deurpanelen voelt goed aan, ook de bekleding van de sportstoelen en achterbank is goed gedaan. Let niet op de kitcherige gestanste tekst op de hoofdsteunen, dat zal je in de Nederlandse versies niet terugvinden. De zitting van de voorstoelen zouden nog langer mogen zijn, maar de bestuurdersstoel is in ieder geval uitgebreid te verstellen. Aan de instellingen van de passagiersstoel kun je minder aanpassen, wat betekent dat je altijd op dezelfde hoogte zit. Op de achterbank is het voor twee volwassenen prima toeven, want ondanks het standaard aanwezige panoramadak heb je genoeg hoofdruimte. Door de uitsparingen in de voorstoelen kun je de benen ook prima kwijt. De middelste inzittende moet het met beduidend minder ruimte doen, maar dat is bij de concurrentie niet anders.

De ruimte in de kofferbak wordt voor een gedeelte opgeslokt door het batterijpakket onder de bodem, wat maakt dat de totaalinhoud met 448 liter niet ruim bemeten is. Toch is de bak daarmee ruimer dan de eveneens plug-in hybride Peugeot 3008. Met een zwaai leg je bovendien de achterbank plat, zodat langwerpige lading eenvoudig door te schuiven is. Toch niet genoeg? De EHS mag een geremde aanhanger trekken van maximaal 1.500 kg.

258 pk
370 Nm
190 km/h
6,9 s
5,5 (1.8) l/100km
43 g/km
A
22%
€ 34.990
€ 38.635
€ 708 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Aiways U5 63 kWh Premium

  • Citroën C5 Aircross Puretech 180 S&S Shine

  • Nissan X-Trail DIG-T 163 Tekna

  • Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 2WD Premium

  • Subaru Forester 2.0D Comfort