Audi Q7 3.0 TDI e-tron quattro Premium Edition

- 7 november 2016

Mooi zijn heeft z'n prijs

Van alle auto's die nu nog te leasen zijn met slechts 15% bijtelling, is de Audi Q7 naar onze mening veruit de stoerste. We maakten vorig jaar al kennis met de jongste generatie van Audi's top-SUV en waren onder de indruk van zijn imposante voorkomen. Om de e-tron te kunnen onderscheiden van zijn niet-hybride broers, moet je enigszins een kenner zijn. Enkel de nieuw vormgegeven LED-verlichting onderin de voorbumper verraden dat je niet met zomaar een Q7 te maken hebt. Standaard staat de e-tron al op 19 inch lichtmetalen wielen. Op zich lijkt dat aan de grote kant, maar door de forse buitenmaten en dito wielkasten ogen de exemplaren van liefst 21 inch onder 'de onze' niet overdreven. Mooi zijn heeft hierbij wel een prijs. Ten opzichte van de basiswielen betaal je er namelijk ruim 3.300 euro voor. Ook de metallic lak - in dit geval Grafietgrijs - kent een meerprijs van bijna 1.400 euro en dan zijn de onderkant van de bumpers en dorpels niet eens meegespoten. Dit is tevens een optie en met 771 euro geen koopje.

374 pk
700 Nm
230 km/h
6,2 s
6,1 (1.8) l/100km
46 g/km
A
22%
€ 85.000
€ 125.559
€ 2.302 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Lexus RX 500h Turbo Hybrid F Sport

  • NIO EL7 100 kWh

  • BMW iX xDrive40 High Executive

  • Volvo XC90 B5 AWD R Design

  • Lexus RX L 450h 4WD President Line

  • Land Rover Range Rover 3.0 TDV6 Autobiography

  • 2015 - Audi Q7 3.0 TDI Pro Line S

  • 2009 - Audi Q7 3.0 TDI Clean Diesel Pro Line +

  • 2007 - Audi Q7 4.2 TDI quattro Pro Line+ S-Line

  • 2006 - Audi Q7 3.0 TDI quattro