Nissan X-Trail DIG-T 163 Tekna

- 24 september 2016

SUV wordt MPV

Enkel de stoere looks zijn niet genoeg om kopers uit hun stationwagon te lokken. Ten opzichte van die carrosserievariant heeft de X-Trail nog twee grote pluspunten, te weten de hogere zit én een flexibel in te delen interieur. Het betere overzicht over de weg is één van de voordelen van het hoger op de poten staan van de auto. Het andere is de wat hogere in- en uitstap. Dit is niet alleen voor de oudere medemens praktisch, ook voor ieder andere bestuurder blijkt het voor het comfortabel in- en uitstappen een pré. Daarnaast beschikt de auto over een ruim interieur. Zowel voor- als achterin zit je ruim en ook de bagageruimte met een inhoud van 550 liter is bovengemiddeld groot.

Tijdens de rit naar Denemarken bood het interieur plek aan vier volwassenen én hun bagage voor een week vakantie. De tassen en koffers konden nog onder de raamlijn worden geplaatst, zodat er goed zicht blijft door de achterruit. Om nog meer ruimte voor de spullen te creëeren, kan de achterbank in delen worden verschoven. Waar je dit normaliter alleen vindt in MPV's, was deze functie een fijne tijdens de trip. Eén van de passagiers was minder lang van stuk, dus kon dat deel van de achterbank naar voren worden verschoven om zo meer bagageruimte te realiseren.

De andere inzittende op de achterbank hield ruim genoeg plek voor zijn benen over zodat hij zich voelde als een directeur op de achterbank van zijn dienstauto. Voor de delicate bagage is er plek onder de verstelbare bodem. Vooral kwetsbare souvenirs vonden tijdens de reis hier hun plek.

163 pk
240 Nm
200 km/h
9,7 s
6,8 (6.2) l/100km
145 g/km
D
22%
€ 28.990
€ 36.640
€ 672 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Aiways U5 63 kWh Premium

  • MG EHS 1.5 TGDI Luxury

  • Citroën C5 Aircross Puretech 180 S&S Shine

  • Hyundai Tucson 1.6 T-GDi 2WD Premium

  • 2014 - Nissan X-Trail 1.6 DCI Tekna

  • 2007 - Nissan X-Trail 2.0 4WD SE