Mercedes-Benz GLE 250 d 4MATIC

- 6 augustus 2016

Amerikaans?

Tijdens het rijden zijn ook grote verschillen merkbaar ten opzichte van de coupévariant. Nu was de geteste coupé voorzien van Airmatic-luchtvering, iets wat de gewone GLE in de testuitvoering moet ontberen. Maar in alles merk je dat de gewone GLE veel meer gespitst is op comfort, in plaats van sportiviteit. Dat betekent dat je heerlijk over de weg kunt zoeven, maar vrijwel niet meekrijgt wat er onder de auto gebeurt, omdat alles wordt weggefilterd. In bochten hangt de auto behoorlijk over, bijna Amerikaans. En ook de besturing is nog een tandje indirecter dan die van de coupé. De auto is simpelweg voor een ander publiek bestemd, want diegenen die een comfortabele asfaltvreter zoeken, zonder een greintje sportiviteit, zijn bij de GLE aan het goede adres.

Het rijden in de Mercedes-Benz gaat erg gemakkelijk en met de negen versnellingen, waar de automaat je probleemloos en ongemerkt doorheen helpt, heb je geen reden tot klagen. De 250 d is de instapmotor voor de GLE, maar met 204 pk en 500 Nm is dat zeker niet behelpen. De viercilinder is wel behoorlijk rumoerig wanneer er gemiddeld tot veel gas gegeven, ook als de motor op temperatuur is. Maar verder zijn de prestaties smeuïg te noemen en helpt de auto je zonder veel moeite te accelereren.

204 pk
500 Nm
210 km/h
8,6 s
6,9 (5.7) l/100km
149 g/km
D
22%
€ 69.700
€ 95.310
€ 1.747 / maand
€ 562 - € 606 / kwartaal
  • BMW iX3 210 kW High Executive

  • Land Rover Discovery 2.0 TD4 HSE

  • 2019 - Mercedes-Benz GLE 450 4Matic AMG Premium Plus

  • 2016 - Mercedes-Benz GLE Coupé 350 d 4MATIC