Toyota Yaris 1.0 VVT-i Lounge

- 14 januari 2015

Geen reden meer om het niet te doen

Ondanks de flinke aanpassingen aan de Yaris adverteert Toyota met het woord 'facelift'. Andere fabrikanten zouden spreken van een nieuw model, maar ook al ging het uiterlijk, het interieur én het onderstel flink op de schop: volgens de Japanners is het geen nieuwe generatie. Ondanks de vele verbeteringen is de Yaris nauwelijks duurder geworden. Bestel je de auto zoals de 'onze' - in de Lounge-uitvoering - dan betaal je iets meer dan 4 mille meer voor onder andere climate control, centrale deurvergrendeling, navigatie, elektrisch bedienbare buitenspiegels en een goed audiosysteem. Meer hoef je niet, behalve wat grotere velgen dan. De Yaris was altijd al een prettige metgezel, maar kon door zijn saaie uiterlijk niet opboksen tegen 'hippe jongens' als de Fiesta en Clio. Zijn goede kwaliteiten heeft hij niet alleen gehouden maar zelfs uitgebreid - met nu wel een fraai interieur en dito materialen - én hij ziet er een stuk frisser uit. Volgens ons is er geen reden meer te bedenken om niet te kiezen voor een Yaris als je op zoek bent naar een compacte auto.

  • Ruim en stil interieur
  • Fijne rijeigenschappen
  • Design is er flink op vooruit gegaan
  • Aandrijflijn mist een zesde versnelling
  • Hobbels en richels duidelijk te voelen
  • 14 inch wieldoppen kúnnen niet meer
68 pk
93 Nm
155 km/h
15,3 s
5,0 (4.1) l/100km
95 g/km
B
22%
€ 13.325
€ 17.580
€ 322 / maand
€ 94 - € 106 / kwartaal
  • Dacia Sandero TCe 100 Bi-Fuel Comfort

  • Suzuki Swift 1.0 BoosterJet Stijl

  • Ford KA+ 1.2 Trend Ultimate

  • Mazda 2 1.5 90 pk GT-M

  • Fiat Panda CNG TwinAir Turbo 80 CNG Lounge

  • 2024 - Toyota Yaris Hybrid 130 Launch Edition

  • 2021 - Toyota Yaris 1.5 Hybrid Dynamic

  • 2012 - Toyota Yaris Full Hybrid 1.5 Dynamic

  • 2011 - Toyota Yaris 1.3 VVT-i Executive

  • 2006 - Toyota Yaris 1.3 16v VVT-i Linea Luna