Audi SQ5 3.0 TDI Pro Line

- 18 augustus 2013

Waar rijd ik ook alweer in?

Stap je vanuit een Audi van de nieuwste generatie - dus bijvoorbeeld een A6 - in de SQ5, dan wordt direct duidelijk dat er een kleine kloof tussen de auto's zit. Geen uit het dashboard te toveren navigatiesysteem en geen groot kleurenscherm tussen de snelheidsmeter en toerenteller, maar wel de perfecte afwerking die we van de Duitsers gewend zijn. Als je je geld hebt gestoken in de dikste uitvoering van de Q5, dan zul je niet snel vergeten dat deze 'SQ5' heet. Overal in het interieur zijn badges te vinden waar de typenaam opstaat: het stuur, de tellers, de stoelen, de dorpellijsten en de keuzehendel van de automaat.

Net als bij de bescheidener gemotoriseerde Q5's is de interieurruimte prima in orde. Zowel voor- als achterin zit je ruim, waarbij de sportstoelen voorin je perfect ondersteunen en je niet het gevoel geven in een SUV te zitten. Niet alleen voor bestuurder en passagiers is plek genoeg, ook voor bagage is plaats gemaakt. Houd je de achterbank overeind dan meet de kofferbak 540 liter. Gooi de achterbank plat, dan kun je liefst 1.560 liter meebrengen.

313 pk
650 Nm
250 km/h
5,1 s
11,5 (6.8) l/100km
179 g/km
G
22%
€ 79.900
€ 98.162
€ 1.800 / maand
€ 528 - € 569 / kwartaal
  • Jaguar F-Pace 2.0 D AWD Portfolio

  • Land Rover Range Rover Evoque TD4 180 HSE

  • Infiniti EX 30d GT Premium

  • BMW X3 xDrive20d High Executive

  • Mercedes-Benz GLK 220 CDI BlueTEC 4MATIC

  • 2017 - Audi Q5 2.0 TFSI quattro S-tronic Launch Edition

  • 2012 - Audi Q5 Hybrid 2.0 TFSI quattro Pro Line

  • 2009 - Audi Q5 2.0 TFSI Pro Line