Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive

Pawel Piotrowski - 7 september 2012

Bergopwaarts

Dat de Honda CR-V van goede komaf is wisten we al. De vierde generatie is zowel optisch als technisch naar een hoger plan getild. Een royaler ruimteaanbod en hoogwaardiger interieur zorgen voor een luxer gevoel binnenin. Motorisch is er weinig gewijzigd en dat is met betrekking tot de fijne en stille diesel niet erg. De benzinemotor is goed, maar ook onopvallend. Met een efficiƫnter blok en modernere automatische transmissie zou Honda de kans op succes nog verder kunnen vergroten. Aan kansspreiding doen de Japanners immers al. Vooral de nieuwe 2WD instapper is voor Nederland een welkome aanvulling. Daarmee kom je misschien met moeite bergopwaarts, maar de verkopenaantallen zullen er gegarandeerd door klimmen.

  • Ruimer interieur en verbeterde zitpositie
  • Soepele, stille en trillingsarme diesel
  • Comfortabel en goed gebalanceerd weggedrag
  • Vijftrapsautomaat niet meer van deze tijd
  • 2WD voorlopig alleen met benzinemotor leverbaar
  • Geen gelijksoortige schermpjes in het interieur
150 pk
350 Nm
190 km/h
9,7 s
onb (5.6) l/100km
149 g/km
A
22%
€ 29.990
€ 52.490
€ 962 / maand
€ 460 - € 495 / kwartaal
  • Mitsubishi Outlander PHEV Instyle +

  • Nissan X-Trail 1.6 DCI Tekna

  • Ford Kuga 2.0 TDCi 163pk Powershift Titanium

  • Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Instyle TC-SST 4WD

  • Land Rover Freelander 2 TD4_e S

  • Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD i-Catcher

  • Ford Kuga 2.5T Titanium

  • Subaru Forester 2.0D Comfort

  • Chevrolet Captiva 2.2 D 184 LTZ

  • BMW X3 sDrive18d High Executive

  • Mazda CX-7 2.2 CiTD TS+

  • 2015 - Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160pk AWD Lifestyle

  • 2010 - Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive

  • 2007 - Honda CR-V 2.2 i-CDTi Elegance