Fiat Panda Twinair 85 Lounge

- 1 mei 2012

Prettige zit

De Panda blijft net zoals de eerste editie een auto die met relatief beperkte middelen aangeschaft moet kunnen worden. Destijds had dat heel sterk zijn weerslag op de stoelen, die de ergonomie van een hangmat hadden. Dat dat nu een stuk beter moet zijn, leert een eerste blik op de stoelen die lekker fris zijn vormgegeven, maar nog belangrijker is dat de vele kilometers dat bevestigen. Met de rechte zitpositie stap je zelfs na lange ritten ontspannen uit de auto en zelfs de zijdelingse steun is aanwezig, al zal iedereen begrijpen dat deze puur toereikend is voor normaal rijgedrag. De lichte kleur van de stof doet het goed, maar het viel ons wel op dat het al wat smoezelig aandeed terwijl er nog geen 5.000 kilometer op de teller stond. Op de achterbank kunnen twee volwassenen en een kind goed zitten, zeker de hoofdruimte profiteert van de hoge achterkant van de Panda. Tot slot vinden we achter de bank voor een compacte auto een prettige hoeveelheid bagageruimte die door de bumper nog wel een tildrempeltje kent, maar die is niet onoverkomelijk.

85 pk
145 Nm
173 km/h
12,0 s
5,0 (4.2) l/100km
99 g/km
B
22%
€ 9.290
€ 11.990
€ 220 / maand
€ 73 - € 82 / kwartaal
  • 2020 - Fiat Panda 1.0 Hybrid Launch Edition

  • 2013 - Fiat Panda CNG TwinAir Turbo 80 CNG Lounge

  • 2007 - Fiat Panda 100HP