Zichtbaar verouderd
Dat dit model al een paar jaar meeloopt is het beste zichtbaar in het interieur. Al zit het geheel ergonomisch goed in elkaar, het ontwerp is toch wat verouderd. Het navigatiesysteem - dat overigens prima te bedienen is - is niet dusdanig geïntegreerd zoals dat bij zijn concurrenten het geval is, maar schijnbaar achteraf ingebouwd. Ook de twee informatieschermpjes voor onder andere het verbruik en informatie over de airconditioning doen verouderd aan. Waar de meeste concurrenten zijn voorzien van een enkel scherm, veelal zelfs in kleur, is de Mazda voorzien van twee verschillende schermen met twee verschillende achtergrondkleuren. De klokkenwinkel is daarentegen niet alleen mooi vormgegeven - in twee kokers - maar daarnaast ook goed af te lezen. Het materiaalgebruik in het interieur laat nogal te wensen over. Overal is hard plastic gebruikt, welke op sommige plekken van zeer matige kwaliteit is. Dat dit beter kan bewijst Mazda zelf in de nieuwe generatie modellen, zoals de al eerder genoemde CX-5. Qua binnenruimte zit het wel snor. Zowel voorin als achterin kunnen bestuurder en passagiers behoorlijk ruim plaatsnemen - op prettig vormgegeven zitmeubilair - en ook geheel achterin is een voldoende ruime bagageruimte te vinden.

Seat Toledo 1.6 TDI Businessline High

Hyundai i30 1.6 GDI i-Catcher

Ford Focus 1.6 TDCi ECOnetic

Honda Insight 1.3 i-VTEC Elegance

Peugeot 308 1.6 e-HDi Active

Toyota Auris 1.8 Hybrid Executive

Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Executive

Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle

Honda Insight 1.3 i-VTEC Executive

Audi A3 Sportback 1.6 TDI Attraction

Nissan Pulsar DIG-T 115 Connect Edition

Skoda Octavia 1.2 TSI Ambition Businessline










