Dubbelrol
Op het moment dat de eerste foto's uitlekten was snel duidelijk welke kant Peugeot op wil met de nieuwe 508. Hij is lang niet meer zo excentriek als de 407, maar vooral ingetogen en zelfs een tikkeltje Duits te noemen. Is dat jammer? Nee, zeker niet, want dit ontwerp spreekt ongetwijfeld een grotere doelgroep - vooral de zakelijke rijder - aan dan zijn voorganger deed. Deze 508 is niet alleen cijfermatig groter geworden, ook in de lengte is hij ten opzichte van de 407 behoorlijk gegroeid. Vreemd is dat niet, want hij heeft de nobele taak om ook de 607 - het vlaggenschip van weleer - te vervangen. Als sedan ziet deze 508 er zeker niet slecht uit, maar wat ons betreft komt de stationwagen veel beter uit de verf. Helemaal in deze chique donkere kleur en de fraaie 18 inch wielen, die standaard zijn op deze Allure-uitvoering waarmee wij onderweg zijn. Met wat aangename zaken als bi-xenon, een grootlichtassistent, een panoramadak en leren bekleding komt het prijskaartje van deze 508 SW met 2.0 HDi uit op een slordige 43 mille. Neem je met wat minder genoegen? Dan kom je met 35.000 euro voor deze oliestoker al een heel eind bij de lokale dealer.
Error loading images. One or more images were not found.