
Peugeot 508“Smaakt naar meer”Energielabel A | 22% bijtelling
Peugeot en autosport zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Vanaf de eerste tourraces speelt het Franse merk een rol van betekenis. Van de Indy 500 tot de 24 uur van Le Mans, Peugeot was er bij.

Peugeot 508 SW“Geboren uit noodzaak”Energielabel A | 22% bijtelling
De Peugeot 508 SW is alweer bijna een jaar op de markt. PSA zet momenteel vanwege de steeds strengere wetgeving rondom CO2-uitstoot vol in op elektrificatie van het huidige gamma en introduceert daarom een plug-in hybride variant van de stationwagen.

Peugeot 508 SW“Bouwen op historie”Energielabel A | 22% bijtelling
Als je bekend bent met de historie van Peugeot zeggen aanduidingen als Familiale en Commerciale je waarschijnlijk genoeg. Een gezin met zes kinderen kon bijvoorbeeld prima uit de voeten met de 403 Familiale met derde zitrij.

Peugeot 508 Berline“Nieuwe interpretatie”Energielabel B | 22% bijtelling
Het D-segment heeft het zwaar. Tot voor kort trouwe Passat-, Mondeo- en 508-rijders zijn overgestapt op hogere crossovers en SUV's. Het aanbod van dat soort auto's rijst de pan uit, terwijl de traditionele stationwagen en in het bijzonder de sedan het zwaar te verduren heeft.

Peugeot 508 SW“Een middenklasser met grandeur”Energielabel D | 22% bijtelling
Rijd een willekeurige snelweg op en tel het aantal Peugeot 508'en. Ja, dat zijn er nogal wat. Jaar in jaar uit was de bijtellingsvriendelijke 1.6 e-HDi een leasetopper in het D-segment. Een mooie auto, zeker, maar de originaliteitsprijs win je er niet mee.

Peugeot 508 SW RXH“Geen woorden, maar daden”Energielabel B | 22% bijtelling
De voorganger van de Peugeot 508, de 407, zag en zie je nog in groten getale rondrijden, terwijl diens grote broer, de 607, een zeldzame verschijning is. Buiten de Franse landsgrenzen hebben grote Peugeots nooit voor kassuccessen gezorgd.

Peugeot 508“Verkooptalent”Energielabel C | 22% bijtelling
Voor een commercieel succesvolle middenklasser zijn in Nederland twee ingrediënten essentieel: een mooi groen energielabel én een lage bijtelling. Het is dan ook niet verrassend dat de Peugeot 508 e-HDi in ons land niet aan te slepen is.

Peugeot 508 SW“Behouden vaart”Energielabel D | 22% bijtelling
Dat Peugeot de laatste tijd ontzettend goed bezig is zal niemand zijn ontgaan. Na de succesvolle introducties van de 3008, de 5008 en natuurlijk de RCZ is het nu tijd voor de opvolger van de 407.