Renault Mégane Coupé-Cabriolet TCe 130 Dynamique

Pawel Piotrowski - 19 augustus 2010

Bijdetijds

Komen wij nu terug op de introductie van dit verhaal. Uiteraard is de Renault Mégane Coupé-Cabriolet een volumemodel dat zoveel mogelijk mensen aan moet spreken. Daarmee zijn de Fransen wat ons betreft prima in geslaagd. Het is een auto voor Jan en alleman en de Mégane zal niemand choqueren met een typisch Frans zweverig weggedrag of een indirecte besturing. Ook het interieur zal liefhebbers van Duitse degelijkheid weten te overtuigen, al laat Renault hier en daar een paar kleine steekjes vallen door haar koppige eigenzinnigheid. Maar juist dergelijke creatieve details maken er een onvervalst Franse auto van, die ook de echte Fransrijders zal weten aan te spreken. Renault heeft kortom met de Mégane Coupe-Cabriolet een mooie troef in handen, die weliswaar weinig individueel en revolutionair is, maar des te meer bij de tijd.

  • Levendige turbomotor
  • Communicatief karakter
  • Comfortabel én dynamisch
  • Verbruik valt tegen
  • Geen echte vierzitter
  • Volumineuze achterkant
130 pk
190 Nm
205 km/h
9,6 s
8,2 (7.3) l/100km
169 g/km
F
22%
€ 31.990
€ 37.697
€ 691 / maand
€ 201 - € 229 / kwartaal
  • Mazda MX-5 Roadster Coupé 1.8 Hanabi

  • Ford Focus CC 2.0 Titanium

  • 2022 - Renault Megane E-Tech EV60 Iconic

  • 2016 - Renault Mégane Estate 1.6 dCi 130 GT-Line

  • 2016 - Renault Mégane Energy TCe 205 EDC GT

  • 2014 - Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line

  • 2012 - Renault Mégane Estate dCi 110 Bose

  • 2010 - Renault Mégane RS

  • 2009 - Renault Mégane Coupé 1.9 dCi 130 FAP Dynamique

  • 2009 - Renault Mégane Estate 2.0 dCi 160 Dynamique

  • 2009 - Renault Mégane 1.9 dCi 130 Privilège