Mazda MX-5 Roadster Coupé 2.0 GTL

Michel van Breugel - 27 november 2009

Perfecte combinatie

De Mazda MX-5 blijft wat ons betreft nog steeds een icoon, ook met –een kunststof dak. De ingrediënten blijven nog steeds hetzelfde: achterwielaandrijving met een laag gewicht, een perfect onderstel en alleen verkrijgbaar als tweezitter. Daarbij zullen puristen zich het nut van de Roadster Coupé afvragen, die kiezen liever voor de stoffen kap. Dat is immers het pure MX-5 gevoel. Echter blijft het in Nederland geen nutteloze aanvulling, zo’n harde overkapping. De meerprijs van circa € 2.500,- zal voor velen niet de doorslag geven. Tegenstanders zullen hem in gesloten toestand minder aantrekkelijk vinden, en voor het rijgeluid hoef je het ook niet te doen. De doorslag zal moeten komen in het feit dat een losse hardtop - die toch ook veel eigenaren gebruiken in plaats van hun stoffen kap in de winter - ook snel eenzelfde meerprijs met zich meebrengt. Mazda heeft in ieder geval een extra keuze voor de koper toegevoegd, en samen met de facelift is de MX-5 een zeer aantrekkelijke Roadster geworden.

  • Rijkwaliteiten op en top
  • Fantastische wegligging
  • Versnellingsbak - motorcombinatie
  • Kapconstructie niet helemaal elektrisch
  • Geluidsniveau op de snelweg
  • Bagageruimte minimaal
160 pk
188 Nm
215 km/h
8,3 s
9,5 (7.7) l/100km
183 g/km
G
22%
€ 30.765
€ 41.439
€ 760 / maand
€ 115 - € 131 / kwartaal
  • Ford Focus CC 2.0 Titanium

  • Renault Mégane Coupé-Cabriolet TCe 130 Dynamique

  • Peugeot 308 CC 1.6 THP Féline

  • 2017 - Mazda MX-5 2.0 GT-M RF

  • 2015 - Mazda MX-5 Roadster 2.0 SkyActiv-G 160 GT-M

  • 2013 - Mazda MX-5 Roadster Coupé 1.8 Hanabi

  • 2007 - Mazda MX-5 1.8 Touring