Het exterieur
De gemiddelde weggebruiker zal hem in eerste instantie niet herkennen, daarentegen kan een geoefend oog duidelijk zien dat we hier niet te maken hebben met een standaard Golf. De voorpartij wordt gedomineerd door een grote grille in een mat aluminium kleur die, helaas, bijna identiek is aan die van de Volkswagen Jetta. Grote 18 inch meerspaaks velgen met daar omheen ultraplat rubber vullen de wielkasten mooi op terwijl de sinistere blauwe remklauwen en forse remschijven het geheel afmaken. Verder vinden we aan weerszijden zijskirts die, de toch al standaard verlaagde R32, optisch nog meer naar het wegdek trekken.
Het achteraanzicht van een R32 wordt mede gekenmerkt door een brede bumper, waar centraal vanuit een soort diffuser, twee flinke uitlaten uitsteken. Over de positie van de uitlaten zijn de meningen verdeeld. De een vindt hem daardoor wat smal ogen, ik vind het een welkome afwisseling. De achterlichten zijn donkerder getint dan normaal en boven de achterruit bevindt zich een dakspoiler. En mocht je nog twijfelen, aan de voor- en achterkant bevinden zich tenslotte de R32 logo’s. De algehele indruk is dat je hier met een serieuze auto te maken hebt. De R32 is dik, solide en exclusief maar gelukkig niet op een schreeuwerige manier. Met de antraciet kleurige lak waarmee de testauto was uitgerust komt de hatch zelfs wat ingetogen over.

2021 - Volkswagen Golf Variant 1.5 eTSI R-Line Business

2020 - Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

2016 - Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline

2015 - Volkswagen Golf GTE

2014 - Volkswagen e-Golf

2014 - Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI DSG Highline

2014 - Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline

2013 - Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance

2013 - Volkswagen Golf 1.4 TSI DSG Highline

2013 - Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline









