BMW i4 M50

- 25 november 2022

Het goede behouden

Achter het stuur van de BMW valt direct het lange dashboard op. In een licht gebogen paneel zijn de rijinformatie en het infotainmentsysteem opgenomen met de nieuwe vormgeving van BMW. Eerder kwamen we dit paneel al tegen in de nieuwe BMW 2 Serie Active Tourer. In de 2 Serie ontbrak de i-Drive knop en schakelde we met een kleine tuimelschakelaar. In de i4 vinden we weer de klassieke schakelpook en de vertrouwde i-Drive knop. We hopen van harte dat BWM deze twee onderdelen blijft toevoegen aan hun nieuwe modellen want het gebruiksgemak is groot. Uiteraard is het infotainmentpaneel voor een groot deel in te delen naar eigen wens. De tempartuurregeling blijft gelukkig altijd op de voorgrond van het scherm. Hierdoor is het niet nodig om volledig van scherm te wisselen om de gewenste tempratuur in te stellen. Fysieke sneltoetsen voor het wisselen van rijmodi zijn onder handbereik, net als de sneltoetsen voor navigatie, media, telefoon en het hoofdmenu.

Zowel voor- als achterin zit je prima. Voor iedereen is er voldoende hoofdruimte en beenruimte. Omdat de i4 op het onderstel van de 3 en 4 Serie is gezet hebben we wel te maken met een flinke middentunnel die de nodige ruimte wegsnoept voor de benen van de achterbankpassagiers en niet de ruime aflegvakken biedt zoals de iX.

544 pk
795 Nm
225 km/h
3,9 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
12%
€ 58.663
€ 93.655
€ 937 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Peugeot 508 Peugeot Sport Engineered

  • Audi S5 3.0 TFSI quattro Pro Line S