Mitsubishi Grandis 2.4 MIVEC Intense

Reageren

Het e-mailadres zal niet worden getoond op de site.

Reacties

Skitz Fijan
·
27 november 2009 om 22:41
Pas een testrit gemaakt met een Grandis. Maar dat bleek een toch een teleurstelling.
Vooraf was ik erg enthousiast, het design en de functionaliteit sprak mij aan. Ik had de luxe versie met boordcomputer en navigatiesysteem ter waarde van 2800 euro. Bij het starten vroeg deze: welke taal instelling wilt u? (Engels, Frans, Duits of Spaans?) Ik kies Engels. Vervolgens moest ik bevestigen dat ik zou rijden volgens de geldige verkeersregels [OK] Ten slotte moest ik bevestigen dat ik dat ik de handleiding had gelezen en mee akkoord ging. [OK] Ik heb dat elke keer starten opnieuw moeten doen, 8 of 10 keer! De dealer vertelde mij dat dat geen storing was, maar het Amerikaans is en dat het wel zal wennen. Ik wen daar niet aan.
Maar afgezien hiervan, de functonaliteit bleek hierna weinig voor te stellen... en de navigatiekaart moest in een CD speler onder de stoel worden opgeroepen. Een TomTom van 150 euro is VELE malen gebruiksviendelijker.
Ik had mijn kind in een kinderstoeltje meegenomen. Dat stoeltje ging ongelofelijk rammelen, als de auto stil stond en/of stationair draaide. De motor bleek erg veel onbalans te hebben. Hoezo japanse kwaliteit? Maar de auto zelfe rammelde niet! Ook niet het dashboardkastje. Alles wat je zag vibreren zat toch goed vast, of werd het klapperen gedempt met rubbertjes. Toch Japanse kwaliteit?
Rijden deed hij verder voortreffelijk, lag goed op de weg en luisterde goed naar het gas. Een prima rijders auto. De extra achterstoelen in mijn situatie meestal zijn neergeklapt, laten rommelige achterbak over met allemaal spleten en gaten. Maar al je de soelen opklapt krijg je wat extra berguimte (echt heel slim!) De afdekhoes moet je dan weer ergens kwijt. Japanse logica?
Er zalt links boven de wielkast nog een opberbakje, rechts kon dat klepje ook open maar dat was niet de bedoeling. Mijn kinderen zullen deze geheime plaats zeker willen gebruiken, maar helaas zijn mijn armen niel langenoeg om daar rommel uit te kunnen opvissen.
Bij achteruitparkeren waren de piepers afgesteld op 50 cm, dus niet handig bij parkeren.... Verder waren er meer ergernisjes.
Na verschillende "franse" avonturen wil ik wat meer kwaliteit. Die kwaliteit heeft de Grandis niet!
De dealer beweerde dapper dat dit een geweldige auto was en dat deze mankementjes niets voorstelden en dus was ik bij hem aan het verkeerde adres.
Daarom sla ik mijn spaarvarken niet stuk voor een Grandis.
165 pk
217 Nm
190 km/h
11,7 s
10,0 (10) l/100km
237 g/km
G
22%
€ 29.999
€ 34.194
€ 627 / maand
€ 222 - € 254 / kwartaal
  • Opel Zafira 1.9 CDTi Cosmo

  • Citroën C4 Picasso 1.6 HDiF Ligne Business

  • Toyota Verso 1.8 VVT-i Panoramic Business

  • Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Ligne Ambiance

  • Mazda 5 2.0 CiTD Business

  • Seat Altea XL Stationwagon 2.0 TDi Stylance

  • Renault Grand Scénic TCe 130 Dynamique

  • Kia Carens 2.0 CRDi EX

  • Renault Scénic 1.5 dCi 110 Privilège

  • Seat Altea 1.9 TDi Businessline

  • Renault Grand Scénic 2.0 dCi 150 Série Limitée Tech Line

  • Seat Altea FreeTrack 2.0 TSI