Uitdagend recept
Mazda's staan er om bekend een bovengemiddeld goede wegligging te hebben. 105 pk onder de voorwielen lijkt op papier een weinig uitdagend recept te zijn, maar dat ligt - zoals eerder genoemd - in de praktijk net wat anders. Het is tijdens het rijden goed te merken dat het onderstel veel meer vermogen aan kan. Dit komt het rij- en stuurgenot ten goede. De auto is zeer lichtvoetig en door de sportieve afstemming van de besturing, vering en demping, is de neus zeer precies te plaatsen in snel genomen bochten. Vooraf hadden we niet verwacht zoveel plezier te hebben met een relatief laag maximum vermogen. 
Door de soepele en stille motor is het een feest om van de ene haarspeldbocht naar de andere te rijden. Hoewel de auto behoorlijk schakellui te rijden is, is ook het schakelen echt 'des Mazda's'. De pook laat zich met een prettige weerstand door de verzetten glijden, waarbij de slagen kort en precies zijn. Buiten de Golf GTE is er geen andere auto in dit segment waarmee je én een lage bijtelling scoort én sportief van A naar B rijdt. 

Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

Mercedes-Benz A-Klasse 160 Ambition

Kia Ceed 1.4 T-GDI ExecutiveLine

MINI Cooper 5-deurs

Hyundai IONIQ 1.6 HEV First Edition

Renault Mégane Energy 130 TCe S&S GT-Line

Volkswagen Golf BlueMotion 1.0 TSI DSG Comfortline

DS 4 Crossback 1.2 Puretech 130 S&S Business

Peugeot 308 1.6 THP 125 Première










