Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanium

- 14 februari 2016

Fiesta XL

Qua motoriseringen bleef de EcoSport gelijk, maar op het gebied van rijeigenschappen is een verbetering merkbaar. We gaven aan bij de eerste rit met de auto dat het niet een échte Ford is op het gebied van rijeigenschappen. Waar we eerder al aangaven dat men goed geluisterd heeft naar de kritieken, is ook dit pijnpunt flink verbeterd. Het gevoel in het stuurwiel is ondanks de flinke bekrachtiging nu prima in orde en ook het gevoel rond de middenstand is verbeterd. Dit maakt de auto lekker wendbaar en hierbij is zijn beperkte breedte een bijkomend voordeel.

Meer dan voorheen is het gevoel van een opgehoogde Fiesta voor de EcoSport van toepassing. Stuurbewegingen worden direct opgevolgd en de grip is ruim voldoende om bovengemiddeld snel een af- of oprit van de snelweg te nemen. Door zijn hogere carrosserie verwacht je dat hij overhelt in bochten, maar door de stevige vering is dit niet het geval. Toch is het nemen van drempels niet een hachelijke onderneming. De vering is hard, maar de demping is erg prettig. Zelfs forse oneffenheden worden goed weg gedempt, waarbij de carrosserie nauwelijks deint.

125 pk
170 Nm
180 km/h
12,7 s
6,7 (5.3) l/100km
125 g/km
D
22%
€ 19.995
€ 24.965
€ 458 / maand
€ 137 - € 156 / kwartaal
  • Renault Captur 90 dCi Dynamique

  • Suzuki Vitara 1.6 High Executive

  • Peugeot 2008 1.6 VTi Allure

  • Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 pk DynamicLine

  • Nissan Juke DIG-T 115 Tekna

  • Fiat 500X 1.4 Turbo MultiAir 16v 140 Lounge

  • SsangYong Tivoli 1.6l 2WD Sapphire

  • Mazda CX-3 SKYACTIV-G 120 GT-M

  • Opel Crossland X 1.2 Turbo Innovation

  • 2018 - Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST-Line

  • 2014 - Ford EcoSport 1.0 Ecoboost Titanium