Ford Focus Wagon 1.6 TDCi Titanium

Bjorn Blokzijl - 9 augustus 2011

Focus op de ruimte

Voor zowel de zakelijke als de particuliere markt is een stationwagon met een diesel in een lage bijtellingscategorie een absolute must voor een model in het C-segment. Ford leverde de Focus vooralsnog enkel als hatchback en sedan, maar daar komt nu verandering in. Na een korte rit tijdens de introductie van dit model, konden we afgelopen week een uitgebreide test uitvoeren van dit belangrijke model voor Ford. De vraag is uiteraard of de nieuwe Wagon met de 115 pk TDCi een succes wordt, ondanks de sterke concurrentie uit zowel Europa als Azië.

115 pk
300 Nm
193 km/h
11,0 s
5,8 (4.5) l/100km
109 g/km
C
20%
€ 21.195
€ 35.195
€ 587 / maand
€ 290 - € 309 / kwartaal
  • Skoda Octavia Combi Greenline 1.6 TDI Businessline

  • Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline

  • Toyota Auris Touring Sports Hybrid Executive

  • Kia cee'd 1.6 GDI DCT Super Pack

  • Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi i-Catcher

  • Renault Mégane Estate dCi 110 Bose

  • Opel Astra Sports Tourer 1.4 Turbo Sport

  • 2013 - Ford Focus Electric Titanium

  • 2012 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

  • 2012 - Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3

  • 2012 - Ford Focus 1.0 EcoBoost

  • 2011 - Ford Focus 1.6 EcoBoost Titanium

  • 2011 - Ford Focus 1.6 EcoBoost Titanium

  • 2010 - Ford Focus RS500

  • 2010 - Ford Focus 1.6 TDCi Econetic Trend

  • 2009 - Ford Focus 1.6 TDCi ECOnetic

  • 2009 - Ford Focus X-Road 1.8 16V Flexifuel