Fiat 500X 1.4 Turbo MultiAir 16v 140 Lounge

- 24 maart 2015

Een zonnige toekomst

In het compacte crossover-segment wordt het steeds drukker. Dit zal de komende jaren alleen maar toenemen, gezien het grote succes van onder andere de Renault Captur. In een dergelijke marktsector moet je als fabrikant alles uit de kast halen om je te onderscheiden van de concurrentie. Fiat doet dat met een aansprekend uiterlijk én een lage vanafprijs. Al vanaf 19.995 euro staat een 500X op de oprit te glimmen. Voor dat geld krijg je de 1.6 16v met een absolute basisuitrusting. Wil je wel airco en een navigatiesysteem, dan zit je vast aan de geblazen 1.4 MultiAir. De door ons gereden auto kost 26.595 euro. Voor dat geld heb je een auto die ruim in z'n spullen zit en waarin je niks te wensen over hebt. Buiten het fraaie voorkomen en de relatief lage prijs laat de 500X geen grote steken vallen. Rijeigenschappen en interieurruimte liggen op een hoog niveau en ook op materiaalkeuze is niet beknibbeld. Net als zijn kleine hatchbackbroertje gaat deze auto een zonnige toekomst tegemoet. Fiat's doorzettingsvermogen zal zijn vruchten bij deze 500-derivaat wél afwerpen.

  • Fraai design van interieur en exterieur
  • Kwieke motor
  • Volwassen rijeigenschappen
  • Klein scherm van multimediasysteem
  • Ietwat lichte besturing
  • Krappe instap achterin
140 pk
230 Nm
190 km/h
9,8 s
6,0 (6) l/100km
139 g/km
D
22%
€ 19.995
€ 26.595
€ 488 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Mazda CX-3 SKYACTIV-G 6-MT Luxury

  • Volkswagen T-Cross 1.0 TSI Life

  • Seat Arona 1.5 TSI FR Business Intense

  • Jeep Renegade 1.0 GSE T3 Limited

  • Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 100

  • Ford EcoSport 1.0 EcoBoost ST-Line

  • Kia Stonic 1.0 T-GDI 120 pk DynamicLine

  • Citroën C3 Aircross Puretech 110 EAT6 Shine

  • Hyundai Kona 1.0 T-GDI Premium

  • Opel Crossland X 1.2 Turbo Innovation