Infiniti Q50 2.0T Performance

- 8 september 2014

To Infiniti and beyond

Met de Q50 zet Infiniti een flinke stap in de goede richting om betere verkoopcijfers te behalen. Steeds meer consumenten kennen de naam en stappen uit interesse de showroom binnen. Het kort achter elkaar op de markt zetten van splinternieuwe modellen geeft aan dat Infiniti serieus werk maakt van het winnen van marktaandeel in Europa, waarbij goed gekeken is naar de specifieke wensen en eisen van de consument. Grote motoren zijn leuk, maar zorgen in veel landen voor hoge prijzen door milieuwetgeving. De introductie van de 2.2d en 2.0T is noodzakelijk om kopers te trekken. Voor een relatief jong merk zet Infiniti een erg goede auto neer. Hij heeft ten opzichte van de 'premiummerken' nog wel wat verbeterpunten, maar op het gebied van binnenruimte, ergonomie, materiaalgebruik en aandrijflijn zit hij of op hetzelfde niveau of presteert hij zelfs beter. De verbeterpunten vergeet je als je de prijslijst erbij pakt. Wil je een C-Klasse - die in alle opzichten kleiner is - met hetzelfde uitrustingsniveau, dan betaal je meer dan 10 mille extra. Wil je in een fijne, ruime en erg fraaie auto rijden en wil je wel 's wat anders dan de standaard Duitse merken, dan is de Q50 dé keuze. Met een blijvend goede prijsstrategie en een groeiend modellengamma weten wij dat er zeker een mooie toekomst is weggelegd voor Infiniti.

  • Soepele aandrijflijn
  • Bovengemiddelde binnenruimte
  • Goede prijsstelling
  • Drive-by-wire niet door iedereen geliefd
  • Erg uitgesproken design
  • Wat stug met 19 inch velgen
211 pk
350 Nm
230 km/h
8,5 s
onb (4.8) l/100km
124 g/km
B
22%
€ 35.900
€ 43.500
€ 798 / maand
€ 201 - € 229 / kwartaal
  • Toyota Camry 2.5 Hybrid Business Plus

  • Mazda 6 2.5 SkyActiv-G 194 6AT Signature

  • Ford Mondeo sedan 2.0 EcoBoost Vignale

  • Renault Talisman 1.5 DCi Intense

  • Kia Optima 1.7 CRDi DynamicLine

  • Mercedes-Benz C-Klasse C180 Avantgarde

  • Lexus IS300h F Sport Line

  • 2013 - Infiniti Q50 2.2d Sport