Chevrolet Trax 1.4 Turbo LTZ

Arnold van Schepen - 21 april 2013

Geen badge-engineering

Het is geen geheim dat de Trax verregaand gelijk is aan Opel's kleine SUV, maar Chevrolet is er goed in geslaagd hem een eigen uiterlijk mee te geven. De frontpartij is duidelijk Chevrolet, met de vlinderstrik prominent op de grille. Maar Chevrolet is een flink stuk verder gegaan dan alleen het opplakken van hun eigen embleem: de wielkastranden en de flanken zijn wezenlijk anders van vorm. De Chevy heeft een stoer en onverzettelijk voorkomen. Dat is ook een gevolg van de maatvoering: de Trax is 1,67 hoog en 1,76 breed. Kleine SUV's worden niet groot, ze zijn het al.

In het interieur is duidelijk te zien dat we met een Chevy te maken hebben, de lijnen van het dashboard herkennen we van de Cruze en het digitale/analoge instrumentencluster deelt 'ie met de Aveo. De toerenteller is analoog en rechts daarvan zit lcd-scherm waarin de snelheid, brandstofmeter en de data van de boordcomputer getoond worden. Voor beginnende avonturiers heeft Chevrolet de Trax ook van een kompas voorzien. Een meter voor de koelvloeistoftemperatuur heeft hij helaas niet. Het is aanvankelijk even zoeken naar de gewenste informatie op het display vanwege de drukke lay-out, maar na verloop van tijd raak je er vanzelf aan gewend.

140 pk
200 Nm
194 km/h
9,8 s
7,5 (6.4) l/100km
149 g/km
G
22%
€ 21.995
€ 29.145
€ 534 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Daihatsu Terios 1.5 DVVT Trophy

  • Nissan Juke 1.6 DIG-T Tekna

  • Opel Mokka 1.6 Cosmo

  • Honda HR-V 1.5 Executive

  • Mazda CX-3 SKYACTIV-G 120 GT-M

  • SsangYong Tivoli 1.6l 2WD Sapphire

  • Fiat 500X 1.4 Turbo MultiAir 16v 140 Lounge

  • Suzuki Vitara 1.6 High Executive

  • Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanium