Klein en fijn
Dit kleine turboblokje, dat met zijn drie cilinders voor nog géén liter gezamenlijke inhoud zorgt, verrast ons in positieve zin. Negentig pk lijkt niet heel ruim bemeten, maar laat je de ECO-stand - die alleen maar zorgt voor een verminderde respons op het gaspedaal - achterwege, dan spurt de auto er vandoor. Zowel vanuit stilstand als bij tussenacceleraties is de versnelling boven verwachting. Bij deze acties hoor je een sportieve brom van onder de motorkap, maar rijd je op constante snelheid dan is het aangenaam stil aan boord. Tijdens de testperiode reden we zowel korte ritten binnen de bebouwde kom als lange snelwegritten - waaronder naar Keulen - waarbij we een gecombineerd verbruik van 6,5 liter per 100 kilometer lieten noteren. Zeker gezien de combinatie van de gereden kilometers is de afwijking ten opzichte van de fabrieksopgave - die 4,3 liter per 100 km bedraagt - te verklaren. Bij een rustige rijstijl en veel constante snelheden onder de 120 kilometer per uur, lijkt de fabrieksopgave daarom niet onhaalbaar.

2019 - Renault Clio TCe 100 R.S. Line

2017 - Renault Clio TCe 120 Intense

2014 - Renault Clio RS Turbo 200 EDC

2013 - Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique Eco2

2009 - Renault Clio RS 2.0 16V

2008 - Renault Clio Estate 100 TCE Dynamique

2006 - Renault Clio 1.5 dCi 85 Dynamique

2006 - Renault Clio 1.5 dCi 105 Dynamique Luxe

2006 - Renault Clio V6

2006 - Renault Clio 1.4 16v Dynamique Luxe









