Renault Clio“Technologisch op niveau”Energielabel A | 22% bijtelling
De vierde generatie Renault Clio heeft het tot de best verkopende Europese auto in het B-segment gebracht. En dat levert grote druk op de ontwikkelingsafdeling als het model opgevolgd moet worden. We trokken naar Portugal om met de nieuwe, vijfde Clio kennis te maken.
Renault Clio“Alles in de hand”Energielabel C | 22% bijtelling
Voor Renault is de Clio het meest verkopende model ooit in ons land. 210.000 exemplaren van dit model verlieten sinds 1990 de showroom, waarbij de huidige generatie veruit het grootste aandeel hierin heeft.
Renault Clio RS“Nieuw era”Energielabel C | 22% bijtelling
Het segment van de hot hatches wordt door vrijwel iedere autoliefhebber bemind. Aan de ene kant zijn deze karretjes de best betaalbare échte sportievelingen van de markt, maar het is ook vooral het betere gooi-en-smijtwerk dat voor een grote schare fans zorgt.
Renault Clio Estate“Troonopvolger”Energielabel C | 22% bijtelling
Het succes smaakt Renault goed. In donkere tijden voor de automobielbranche draaide het vorig jaar in Nederland een mooi jaar, voornamelijk dankzij hun bestseller, de 14% Mégane Estate.
Renault Clio“Troonopvolger van een icoon”Energielabel B | 22% bijtelling
Voor Renault begon het succesverhaal in de compacte klasse met de introductie van Renault 4 in het begin van de jaren '60. Als antwoord op de Citroën 2CV kwam Renault met een auto die zowel een familieauto als een stadsauto moest zijn.
Renault Clio RS“Knipoog”Energielabel G | 22% bijtelling
Renault boogt op een roemruchte geschiedenis in de autosport. Eind jaren zeventig en begin jaren tachtig profileerde het Franse merk er steeds meer. In 1978 wonnen de Fransen de 24 uur van Le Mans met de Renault Alpine A442 en ook in de Formule 1 werden vele successen gevierd, met.....
Renault Clio Estate“Meer espace in de Clio”Energielabel E | 22% bijtelling
Renault Clio Estate, dat klinkt nogal tegenstrijdig. Clio klein, Estate groot. Sinds februari is deze compacte stationcar in ons land te koop. Daarmee mikt Renault op jonge gezinnen die ‘plus d’espace’ zoeken. Biedt hij inderdaad veel ruimte en Frans comfort voor een scherpe prijs?
Renault ClioEnergielabel G | 22% bijtelling
De Renault Clio III doet het goed tussen de zware concurrentie in de compacte klasse. Sinds de introductie van de derde generatie in september 2005 wordt het model als drie- en vijfdeurs geleverd. Met de titel ‘auto van het jaar 2006’ nog vers op zak heeft de Clio een extra steun in de rug.
Renault ClioEnergielabel G | 22% bijtelling
Doordat Renault verschillende diesels op de markt brengt voor de Clio III, kan het een aantrekkelijke auto worden voor de leasemarkt. De auto zal echter grotere verkoopgetallen halen in de benzine uitvoeringen.
Renault Clio V6Energielabel G | 22% bijtelling
Heel soms zie je weleens bij een autobedrijf een occasion staan, waardoor plannen voor een rijtest met een nieuwe model direct de ijskast in gaan. Eerder gebeurde dat met de Porsche Cayenne en dit keer kwam ik redelijk toevallig, en dat wil zeggen een week eerder, een bommetje op wielen tegen.
Renault ClioEnergielabel G | 22% bijtelling
De Renault Clio III is bijna een half jaar op de markt en gaat nu als kersverse ‘Auto van het Jaar 2006’ door het leven, net als de eerste Clio in 1991 overigens. De Clio III is in alle opzichten gegroeid ten opzichte van zijn voorganger.