Porsche Cayenne 3.2 V6

Dennis van 't Kruis - 22 november 2005

Het exterieur

Dat de Cayenne bij zijn introductie veel stof deed opwaaien, is voor weinigen een echte verrassing geweest. Een echte Porsche hoort zijn motor aan de achterzijde te hebben, aldus de puristen. En die deden al moeilijk toen de 914, de 924 de 928 en de 944 op de markt kwamen. Kun je dus nagaan hoe groot de rode vlekken in de nekken waren toen ze er achter kwamen dat hun merk met een terreinwagen zo komen. En wat hadden de designers bedacht voor het potentieel SUV-kopers? In ieder geval wilden ze de liefhebbers te vriend houden door hem een neus รก la de 911 mee te geven. De rest van de auto heeft minder lijnen van dit merk. Maar een vraag die je jezelf kan stellen is: hoe kan je de 911 succesvol vertalen naar een SUV-thema? Wie het weet, mag het zeggen. Toch zijn er genoeg mensen te vinden die de Cayenne wel mooi vinden en daardoor is het model een groot succes voor het merk.

250 pk
310 Nm
214 km/h
9,7 s
onb (13.5) l/100km
324 g/km
G
22%
€ 69.360
€ 76.210
€ 1.397 / maand
€ 351 - € 401 / kwartaal
  • Subaru Tribeca 3.6 H6 AWD Executive

  • Infiniti FX 35

  • Lexus RX 400h Executive

  • Volvo XC90 2.5T Summum

  • Saab 9-7X 5.3 V8

  • Subaru B9 Tribeca 3.0R Luxury

  • 2014 - Porsche Cayenne S E-Hybrid

  • 2010 - Porsche Cayenne Turbo

  • 2007 - Porsche Cayenne S