Honda Civic 1.3i-DSI I-VTEC Hybrid

Dennis van 't Kruis - 15 mei 2006

Slot

Rijden met de Hybrid vergt een aanpassing van de rijstijl. Zeker vanwege de manier waarop de CVT zijn arbeid verricht. Maar deze Civic is nou eenmaal met een totaal andere doelstelling op de markt gezet als zijn normaal voortgestuwde broertjes. De auto gaat volledig over milieuvriendelijkheid en zuinigheid. Daarin is het merk prima geslaagd, want het gecombineerde brandstofverbruik komt uit op 4,3 liter per 100 kilometer oftewel 1 op 21. De vraag is dan of een diesel wel economischer en wel nodig is. Al hoop ik wel dat Honda in de toekomst deze auto zal leveren met de 2.2 i-CTDi motor. Daar is ongetwijfeld een markt voor te vinden.

  • strak onderstel
  • gunstige prijs
  • 1.6 prestaties
  • Niet sportief
  • inhoud kofferbak
  • Luidruchtig bij vol gas
115 pk
170 Nm
185 km/h
12,1 s
onb (4.6) l/100km
109 g/km
B
22%
€ 22.850
€ 23.812
€ 437 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Volkswagen Jetta 1.6 Trendline

  • Chevrolet Cruze 1.6 LS

  • 2017 - Honda Civic 1.0 i-VTEC Premium

  • 2015 - Honda Civic Type R GT

  • 2014 - Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Lifestyle

  • 2012 - Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle

  • 2012 - Honda Civic 1.8 i-VTEC Sport

  • 2007 - Honda Civic 2.0i-VTEC Type R

  • 2006 - Honda Civic 1.8 i-VTEC Executive