Ook voor audiofielen
Als petrolhead moet je het een keer meegemaakt hebben, al dan niet als omstander; de auditieve vreugdesprong waarmee het blok aanslaat. Het doet puberende mannelijke petrolheads giechelen als hun vrouwelijke evenkieën, bij het tankstation ontstaan rijen omdat het overige tankende publiek niets van de start willen missen en het kroost van passerende bakfietsmoeders zit van de weeromstuit achterstevoren om zoveel mogelijk van het startritueel mee te maken.
Het hele spektakel komt op conto van het motormanagement, een geprogrammeerd stukje show. Het heeft geen praktisch nut, kost alleen maar brandstof, maar man oh man, een betere bestemming van de kostbare Super Plus kunnen we nauwelijks bedenken. In de testperiode heeft het voor vele verrekte nekspieren en menig opgestoken duim gezorgd - van welke andere auto kan dat gezegd worden?
Nadat we de eerste kick geïncasseerd hebben valt meteen de kalme stationairloop op, in het interieur is het tamelijk stil, toch even controleren hoe 't van buiten klinkt. Wel, luid en duidelijk. Onmiskenbaar een V8, maar opvallend regelmatig en kalm - niets doet vermoeden dat we met een 487 pk sterk atmosferisch motorblok te maken hebben. Voor degenen die de feiten en cijfers van de 6.3 kennen: normaliter levert dit blok in de Coupé 457 pk, maar "onze" C is voorzien van het € 7.779,- kostende Performance package plus. Dat zijn 30 kostbare pk's, maar Aufrecht en Melcher voorzien de auto dan ook van een AMG remsysteem, de al eerder genoemde carbon spoiler en 't met alcantara beklede stuurwiel, en andere cosmetische aanpassingen, waaronder de rode remklauwen en het titaniumkleurige inlaatspruitstuk.
Error loading images. One or more images were not found.