Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6

- 27 april 2011

Listig

De reden van het inbouwen van de schakelaar wordt snel duidelijk als we even gaan spelen met esp-systeem uitgeschakeld. Met het vele vermogen op de achterwielen en een gewillig gaspedaal is het erg makkelijk om de achterkant uit te laten breken. Toen de ruimte daar was en we even een speelkwartiertje inlasten, stonden we soms plots achterstevoren. Op zo'n moment komen de brute krachten die in dit monster schuilen sterk naar voren en wordt nog meer duidelijk dat je af en toe de gelegenheid zou moeten hebben om een circuit op te zoeken, want ook in het dagelijks verkeer voelt de auto erg hitsig aan. De gasrespons is fel en ook het stuurgedrag valt met zijn directe aard in dezelfde categorie. De auto wil graag meer dan wettelijk is toegestaan en met het stuur moet je continu kleine correcties uitvoeren, ook al wil je gewoon rustig rechtuit. Met het stugge onderstel maakt dit lange ritten helaas vermoeiend en wordt duidelijk dat dit niet het ideale dagelijkse vervoermiddel is. Het benadrukt in ieder geval wel dat we hier te maken hebben met een echte sportwagen en geen halfzachte variant van iets dat er alleen maar stoer uitziet.

303 pk
361 Nm
240 km/h
6,5 s
11,3 (9.9) l/100km
235 g/km
G
22%
€ 41.995
€ 50.495
€ 926 / maand
€ 201 - € 229 / kwartaal
  • Renault Laguna Coupé 2.0 dCI 180 GT

  • Mercedes-Benz C-Klasse Coupé C180 BlueEFFICIENCY

  • Alfa Romeo Brera 1750 TB Ti

  • BMW 3 Serie Coupé 320i Corporate Lease High Executive