Hyundai Genesis Coupé 3.8 V6

- 27 april 2011

Worsteling

Zoals het bij een grote coupé past, is de auto aan te merken als een 2+2. Kindertjes kunnen achterin hun plekje vinden, maar gelukkig zit je als volwassene voorin vorstelijk. De sportieve leren stoelen zijn iets aan de zachte kant, maar dat is niet eens onaangenaam gezien het karakter van de auto. Ze zijn op diverse onderdelen - deels elektrisch, deels handmatig - goed verstelbaar. Bij het dashboard voel je haast de worsteling die de ontwerpers gehad hebben. Aan de ene kant moest het op kwalitatief vlak een hoogstaande auto worden, aan de andere kant moest de betaalbaarheid van deze sportieve coupé een unique selling point in zijn klasse worden. Dat heeft geresulteerd in een net dashboard, maar het overtuigt nog niet echt. Het geheel is erg zwart en het enige dat 'afwijkt' is de middenconsole in een diepe tint antraciet. De materialen voelen op sommige plekken hoogwaardig aan, maar dat wordt weer afgewisseld met harde materialen. De afwerking is in het zicht netjes, maar helaas komen er wel wat minder afgewerkte zaken aan het licht als je net even verder speurt. Dat speuren was namelijk nodig om de werking van de esp-knop na te lopen. De importeur bleek er om schadetechnische redenen een verborgen schakelaar achter gezet te hebben.

303 pk
361 Nm
240 km/h
6,5 s
11,3 (9.9) l/100km
235 g/km
G
22%
€ 41.995
€ 50.495
€ 926 / maand
€ 201 - € 229 / kwartaal
  • Renault Laguna Coupé 2.0 dCI 180 GT

  • Mercedes-Benz C-Klasse Coupé C180 BlueEFFICIENCY

  • Alfa Romeo Brera 1750 TB Ti

  • BMW 3 Serie Coupé 320i Corporate Lease High Executive