Renault Laguna Estate 2.0 Turbo GT

Pawel Piotrowski - 2 februari 2011

Lang leve de Laguna

De Laguna Estate in oorlogsuitvoering heeft bij mij een tweeledige indruk achter gelaten. Aan de ene kant is dit een waanzinnige stuurmansauto met dito rijeigenschappen die menige 'sportauto' achter zich kan laten. Aan de andere kant past de aandrijflijn niet helemaal bij de insteek van deze Renault. Je merkt dat de viercilinderturbo niet de pit heeft om alles uit het voortreffelijke onderstel te halen en dat de automatische transmissie een fanatieke rijstijl niet echt bij kan benen. Dat geeft ook niet. De Laguna is in beginsel een op comfort gerichte middenklasser waar toevallig een paar eigenwijze ingenieurs een geweldig onderstel onder hebben gelegd. Als enthousiaste bestuurder kun je met de Laguna GT onderweg naar je zakelijke afspraken een klaverblad meepakken en irritante bumperklevers in bochten afschudden. Een uiterst levendige auto dus, deze doodverklaarde Laguna.


Fotografie: Luuk van Kaathoven

  • Stuurt dankzij 4 Control zeer direct
  • Mooi en stijlvol interieur
  • Compleet uitgerust
  • Lome automaat
  • Stevig verbruik
  • Hoofdruimte
170 pk
270 Nm
215 km/h
9,4 s
10,6 (8.7) l/100km
201 g/km
G
22%
€ 29.090
€ 40.557
€ 744 / maand
€ 180 - € 205 / kwartaal
  • Fiat Croma 1.9 MultiJet Corporate Premium

  • Subaru Legacy Touring Wagon 2.0D Luxury AWD

  • Toyota Avensis Wagon 2.0 CVT Executive Business

  • Volvo V50 DRIVe 1.6D Start and Stop Momentum Edition II

  • Volkswagen Passat Variant 1.6 TDI Comfortline

  • 2011 - Renault Laguna Estate 1.5 dCi Série Limitée Exécutive

  • 2009 - Renault Laguna Coupé 2.0 dCI 180 GT

  • 2008 - Renault Laguna Estate 2.0 16v T 170 Initiale

  • 2006 - Renault Laguna 2.0 16v Tech Road Grand Tour