Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive

Reageren

Het e-mailadres zal niet worden getoond op de site.

Reacties

Jan Veldhuis
·
10 juni 2012 om 09:04
Ik heb net 2 maand de laatste versie van dit model gekocht, voor deze had ik het zelfde model ruim 100.000 km gereden zonder enige problemen, voor mij een ideale auto ruim en zuinig dat is ie zeker.
Ik hoop dat ik nog een aantal jaren plezier er van mag hebben.
De Alva
·
4 november 2012 om 11:59
Sinds jaren rijd ik Honda. Ik deed nu een uitgebreide testrit en meteen viel op dat de nieuwe CR-V eerder een Amerikaans concept is dat spaarzaam werd aangepast aan de Europese normen. Dus meer voor lange afstanden en ruim. Zo wat de vering van de achter-ophanging betreft. Bij het opvangen van oneffenheden in de baan is het alsof de wagen lichtjes onder je wegschuift, maar toch zich onmiddellijk zelf corrigeert. Ook de praktische binnen indeling van CR-V 3 is grotendeels herleid. Geen legplank meer in het midden van de kofferruimte en heel wat minder nuttige opbergvakjes. Waarom ook wordt de GPS niet in het hoogste van de twee midden-schermen weergegeven, zodat je je niet geheel moet afwenden van de weg om hem te consulteren? Ook is het verwarrend en storend om dezelfde informatie weergegeven te krijgen op twee plaatsen, zowel dus op het bovenste midden-scherm als het kleine scherm in het midden van de snelheidsmeter. Sommige informatie is ook niet steeds te zien op de console achter het stuur. Zo is in de rechterbovenhoek o.a. het waarschuwingslampje 'lichten aan' heel moeilijk te zien omdat het achter de kromming van het stuur aan het zicht wordt onttrokken. Vervelend als je bij slecht weer wil controleren of je lichten automatisch zijn aan gegaan. Tot slot nog dit: in Amerika kan je een open klap- en schuifdak krijgen. Hier enkel een panoramisch glazen dak. In de winter geeft dat enkel maar een koude-gevoel en in de zomer één van 'te warm'. Airco is dan de oplossing, echter niet voor mij en met mij velen die last hebben op de luchtwegen. Een open klap- en schuifdak is dan geen luxe maar wel heel nuttig en aangenaam. Je kan dan de luchtstroom regelen en mengen en nog meer genieten dan van een panoramisch glazen dak !
Wat mij betreft is, vergeleken bij vorig model, de enige grote meerwaarde dat je nu ook een goedkopere CR-V kan kopen met enkel voorwielaandrijving.
150 pk
350 Nm
187 km/h
10,6 s
6,9 (7.4) l/100km
195 g/km
G
22%
€ 33.670
€ 54.459
€ 998 / maand
€ 460 - € 495 / kwartaal
  • Dodge Nitro 4.0 V6 4x4 R/T

  • Ford Kuga 2.0 TDCi 163pk Powershift Titanium

  • Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD i-Catcher

  • Citroën C-Crosser 2.2 HDiF Exclusive

  • Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Instyle TC-SST 4WD

  • BMW X3 sDrive18d High Executive

  • Land Rover Freelander 2 TD4_e S

  • Ford Kuga 2.5T Titanium

  • Chevrolet Captiva 2.2 D 184 LTZ

  • Subaru Forester 2.0D Executive

  • 2015 - Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160pk AWD Lifestyle

  • 2012 - Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive

  • 2007 - Honda CR-V 2.2 i-CDTi Elegance