Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive

Harold Rolloos - 9 augustus 2010

Prettige reisauto

Dankzij deze recente opfrisbeurt kan de Honda CR-V er weer een tijdje tegenaan. Voor een SUV rijdt de auto erg prettig. Hij stuurt goed, helt niet gauw over in de bochten en is lekker sportief geveerd. De verbeterde diesel is een krachtig en vooral zuinig blok en is in combinatie met de vijftraps automaat echt een aanwinst in de CR-V. Door de ruimte en praktische inrichting is deze Honda erg geschikt als gezinsauto waarmee je lange afstanden kunt overbruggen. Je vraagt je dan ook af waarom deze Japanner niet vaker in het Nederlandse straatbeeld opduikt. Het belangrijkste argument is natuurlijk de prijs, want de CR-V is zeker niet goedkoop te noemen en is ongetwijfeld het grootste obstakel voor veel potentiƫle kopers.


Fotografie: Martijn Koevoets

  • Ruim en praktisch
  • Krachtige en zuinige diesel
  • Comfortabele reisauto
  • Behoorlijk aan de prijs
  • Zijwindgevoelig
  • Koets deint bij remmen
150 pk
350 Nm
187 km/h
10,6 s
6,9 (7.4) l/100km
195 g/km
G
22%
€ 33.670
€ 54.459
€ 998 / maand
€ 460 - € 495 / kwartaal
  • Dodge Nitro 4.0 V6 4x4 R/T

  • Ford Kuga 2.0 TDCi 163pk Powershift Titanium

  • Hyundai Santa Fe 2.2 CRDi 4WD i-Catcher

  • CitroĆ«n C-Crosser 2.2 HDiF Exclusive

  • Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D Instyle TC-SST 4WD

  • BMW X3 sDrive18d High Executive

  • Land Rover Freelander 2 TD4_e S

  • Ford Kuga 2.5T Titanium

  • Chevrolet Captiva 2.2 D 184 LTZ

  • Subaru Forester 2.0D Executive

  • 2015 - Honda CR-V 1.6 i-DTEC 160pk AWD Lifestyle

  • 2012 - Honda CR-V 2.2 i-DTEC Executive

  • 2007 - Honda CR-V 2.2 i-CDTi Elegance