Volkswagen Transporter 2.0 BiTDI DSG Highline

Jan Westerhof - 25 juni 2010

De beste bus

Als je jezelf een Transporter kunt veroorloven, dan koop je de beste bus van het moment. Als zodanig mag je de T5 wel betitelen. Het weggedrag en het comfort benaderen een 'normale' auto en overtreffen de directe concurrenten. Waar die concurrentie voorheen nog met dieseltechniek kon imponeren, daar doet Volkswagen dat met de uitstekende BiTDI inmiddels nog even een beetje meer. De nieuwe motor maakt de T5 soepeler, stiller en zuiniger en met de DSG-automaat krijg je qua aandrijflijn nauwelijks nog het idee in een bestelauto te rijden. Dat het wel een busje is, merk je alleen als je het wilt: enorm veel ruimte en die fijne zit met veel verkeersoverzicht. Bovendien heeft geen enkele andere bedrijfsauto zoveel uitstraling als een dikke Transporter. Een uitstekende auto voor de ZZP'er die er doordeweeks mee naar een klus moet en er in het weekend met de complete familie inclusief kampeeruitrusting mee op de bonnefooi gaat.


Fotografie: Martijn Koevoets

  • Combinatie BiTDI en DSG
  • Rijdt bijna als een personenauto
  • De beste bus
  • Relatief duur
  • Matige remmen
  • Stoelen missen steun
180 pk
400 Nm
191 km/h
11,3 s
9,8 (8.1) l/100km
214 g/km
G
22%
€ 27.708
€ 76.842
€ 1.409 / maand
€ 494 - € 532 / kwartaal
  • 2020 - Volkswagen Transporter 2.0 TDI DSG L2 Bulli

  • 2017 - Volkswagen Transporter 2.0 TDI DSG 4Motion Dubbele cabine L2 Highline