Seat Altea 1.9 TDi Businessline

Arno Lommers - 1 maart 2006

Slot

De term “Multi Sports Vehicle” die Seat aan de Altea geeft komt bij deze 1.9 TDi Businessline niet overdadig naar voren. Daar is toch echt een Sport-Up met 2.0 FSi met 150 pk of 2.0 TDi met 140 pk voor nodig. Het onderstel kan duidelijk meer aan dan de kracht die de testauto levert. Desondanks is het een zeer comfortabele en best vlotte auto die er blits bij staat. Voor een prijs van € 28.635 mag er natuurlijk best wat verwacht worden. Op het gebied van standaarduitrusting pakt de Altea Businessline dan ook punten. Navigatie, parkeersensoren en regensensor bijvoorbeeld zijn aanwezig. De concurrentie bestaat uit onder andere de Ford Focus C-Max, Peugeot 307 SW en Renault Scénic. Met vergelijkbaar vermogende motoren kosten deze auto’s eveneens rond de 28 à 29 mille.

  • Styling exterieur
  • Ruimte achterbank
  • Standaarduitrusting
  • Overzicht carrosserie
  • Stuurt iets te licht
  • Geen controlelampje (mist)verlichting
105 pk
250 Nm
183 km/h
12,3 s
onb (5.5) l/100km
149 g/km
G
22%
€ 20.195
€ 28.635
€ 525 / maand
€ 358 - € 383 / kwartaal
  • Toyota Verso 1.8 VVT-i Dynamic

  • Mazda 5 1.8i Executive

  • Kia Carens 2.0 CRDi EX

  • Ford Focus C-Max 1.8i-16V Futura S

  • Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Ligne Ambiance

  • Citroën C4 Picasso 1.6 HDiF Ligne Business

  • Opel Zafira 1.9 CDTi Cosmo

  • Mitsubishi Grandis 2.4 MIVEC Intense

  • 2009 - Seat Altea XL Stationwagon 2.0 TDI Style

  • 2008 - Seat Altea FreeTrack 2.0 TSI

  • 2006 - Seat Altea XL Stationwagon 2.0 TDi Stylance

  • 2006 - Seat Altea 1.6i Reference