Nissan Micra C+C 1.4 Tekna

- 25 februari 2006

Het interieur

Het ontwerp van het dashboard lijkt mij erg gericht op de vrouwelijke automobilist. Het grijs/zwarte dashboard met ronde, vriendelijke vormen wordt gesierd met roomwitte knoppen en meters. Achter het stuur bevinden zich in een ovaal koepeltje de gebruikelijke meters. Ik vind de meters wat aan de kleine kant, wat een snelle aflezing niet ten goede komt. Daarnaast is het rode gedeelte van de toerenteller in daglicht moeilijk te onderscheiden van het 'normale' gedeelte. Dat de wijzers 'voor dood' naar beneden hangen wanneer de auto niet op contact staat, vind ik wel weer een grappig detail.
Het middengedeelte is vrij basic met een originele radio/cd-speler van Nissan met bij het interieur passende knoppen en daaronder de airconditioning.
Wanneer ik plaatsneem in de Micra voel ik direct dat de stoelen zeker zullen bijdragen aan een heerlijk rijgevoel. Het zijn lekker voorgevormde stoelen waar je gelijk goed in zit. De stoelen zijn stevig en zijn aan de zijkant voorzien van wat zachtere verdikkingen die je stevig op je plek houden. Langs de rand is de stoel ook voorzien van een soort kunststof spikkeltjes die op de stoel liggen. Deze zorgen voor een leuk dessin, maar daarnaast fungeert het ook als een soort antislipmiddel. De stoel is prima te verstellen, maar wanneer je dat wil doen, stuit je toch op een behoorlijk probleem. Wanneer het portier namelijk dicht is, zijn de knoppen en hendels voor de verstelling amper te bedienen, zo dicht staat de stoel tegen het portier aan. Daarnaast vind ik de laagste positie van de hoogteverstelling van de stoel nog redelijk hoog. Dit kan nog wel eens een probleem vormen voor de echt lange mensen.
Nissan verkoopt de C+C zelf als 2+2-zitter. In de folder staat zelfs, ik citeer: 'De Micra C+C heeft, voor kortere ritten, genoeg plaats voor vier volwassenen'. Nou wanneer het hier volwassen Hobbits betreft met geamputeerde benen dan ga ik akkoord, maar verder is de ruimte achterin natuurlijk een lachtertje. Zelfs een kind kan er nog niet normaal zijn benen kwijt.
Waar de ruimte ten opzichte van de normale Micra is gebleven wordt duidelijk wanneer de kofferruimte geopend wordt. Hier kun je maar liefst 457 liter in kwijt bij een gesloten stand van het dak. Zelfs met het dak open blijft er nog een respectabele 255 liter over.

88 pk
128 Nm
174 km/h
12,8 s
onb (6.6) l/100km
158 g/km
G
22%
€ 21.435
€ 21.435
€ 393 / maand
€ 115 - € 131 / kwartaal
  • Mitsubishi Colt CZC 1.5 Invite

  • Opel Tigra TwinTop 1.8 Sport

  • 2019 - Nissan Micra 1.0 Tekna 100 pk

  • 2017 - Nissan Micra IG-T 90 Tekna

  • 2013 - Nissan Micra 1.2 DIG-S Tekna

  • 2011 - Nissan Micra 1.2 DIG-S Acenta

  • 2011 - Nissan Micra 1.2 Tekna

  • 2008 - Nissan Micra 1.4 16v Acenta Pack