Hyundai i10 1.25i ActiveVersion Cool

Reageren

Het e-mailadres zal niet worden getoond op de site.

Reacties

Marjon
·
12 januari 2009 om 18:10
Als autoliefhebster erger ik me en niet alleen ik, bij werkelijk geen 1 autoblad of website is er werkelijk niet 1 objectief geluid.
Het is of niet spannend of niet origineel.
Nou als Dai en Mini rijder kan ik hier niet veel van zeggen maar mijn vriend rijdt na vele jaren van pech met degelijke betrowubare merken lees goed merken van naam dus theoretisch goed zoals VW Polo en Mercedes A klasse en waar die klasse voorstaat weet niemand in iedergeval niet op kwaliteit, beide duitse merken niet praktisch gezien niet.
Maar daarna is hij een budget merk gaan rijden een Hyundai Getz CRDI voor slechts 17.000 euro compleet met alle toeters en bellen, en hij is erna meer dan 160.000km nog heeeel tevreden over slechts 4 lampjes stuk en een garantie reperatie bij 73,000km begaf de Bosch commonrail systeem het, Hyundai lostte dit perfect op. gratis leenauto en verders niets.
Super goed dus.
Wij hebben samen in de Hyundai i10 gezeten en deze is qua zitruimte vrijwel even ruim als de Getz.
Maar het rijden zal net zo goed zijn omdat de Getz net zoals de i10 word afgeschilderd als goedkoop en dus rotzooi, de Getz rijdt super en is ruim en zeeeeer degelijk lees betrouwbaarheid want dat betekent het als je de dikke van dale raadpleegt.
Lees wereldwijd elk consumentenonderzoek maar HYUNDAI is top en geen enkel Europees merk met name Duitse merken komen niet in de buurt omdat deze enorm duur zijn en de kwaliteit errug te wensen overlaat.
Hyundai gebruikt overigens veelal dezelfde onderdelen als BMW en Mercedes en de wagens rijden net als zo'n dure duitser maar voor een kwart voor de prijs dat word dan automatisch rotzooi genoemd maar ga maar eens verder kijken dan je neus lang is.
We zijn nl al jaren opgelicht door die merken.
Met leuzen als Duitse Degelijkheid en Goedkoop is Duurkoop hahahaha wat een zielige mensen die daar in trappen en nog zieliger is het als deze zielepoten ook nog zeggen wat de autoweek en anwb zeggen is juist, nou al die bladen worden betaalt te zeggen door de vooral duitse fabrikanten en dat is een feit.

De ANWB onze ANWB!!!!!!!!!!!!! Is een Volkswagen onderneming dus totaal niet onafhankelijk!!!!!!!!!!!
Gewoon Corrupt dus!!!
Vlaanderen
·
13 januari 2009 om 19:00
Een testverbruik van 5,1l/100km. Onwaarschijnlijk.Misschien met windkracht 10 in de rug. Rijdt met de zelfde auto een gemiddelde van 6.2l/100km. Nog steeds een mooi en zuinig verbruik.

Enige minpunt van de auto vind ik de te harde vering en stoelen. Verder is het de beste keuze in de A klasse.
Simon
·
23 mei 2009 om 19:29
Onze I10 heeft het probleem dat bij ongeveer 65KM per uur hij begint "te wippen". Te trillen. Daarboven of daaronder niets aan de hand. Net alsof een achterband niet uitgebalanceerd is. Inmiddels al 2x opnieuw door de garage uitgebalanceerd. Ze hebben nog geen echte oplossing. Ze gaven aan dat meer I10 last van dit trillen hadden en dat "Hyundai niet erg meewerkt met het oplossen".
Renske
·
8 september 2009 om 12:39
Het TRILLEN had ik ook. Auto eerst uitgebalanceerd. Probleem bleef. Bleek dat de banden (alle 4) afgevlakt waren, waardoor dit trillen ontstaat. Oplossing alle 4 banden vervangen, maar omdat dit onder garantie valt moest dit via de importeur worden geregeld. Inmiddels 4 maanden verder heb ik te horen gekregen dat de banden vervangen gaan worden. Ben benieuwd of het probleem daarna opgelost zal zijn.
Dus Simon, laat het er niet bij zitten. Misschien zijn er meer mensen die hetzelfde probleem hebben.
pieter-jan
·
21 oktober 2009 om 13:11
het trilprobleem hebben wij ook ervaren. er zijn nieuwe velgen en banden opgezet maar wij ervaren de klacht nog steeds. de garage vindt dat het normaal is dus wat hun betreft is de klacht verholpen. heeft iemand raad wat we nu kunnen doen?
Johan
·
3 november 2009 om 19:15
Ik heb maar één goede raad: Bedenk je geen moment en schakel je rechtsbijstandsverzekering in.
Ook ik heb hetzelfde probleem en heb dit intussen gedaan. Ik zou graag ervaringen uit willen wisselen.
Renske
·
10 november 2009 om 13:34
Inmiddels zijn er nieuwe banden opgezet. Helaas, het trillen is nu nog erger geworden. Volgende week gaat de auto naar de garage en zullen ze erin gaan rijden en vergelijken. om zo uit te vinden wat de oorzaak van het trillen is. Ze zijn van goede wil om het op te lossen. Hopelijk gaat ze dit ook lukken. Ik houd jullie op de hoogte. (p.s. mijn vader en een neef hebben 3/4 jaar later ook een i10 gekocht, maar geen problemen. Misschien is het een bepaalde levering waar het zich voordoet)
Johan
·
11 november 2009 om 18:59
Heb je het zelfde merk banden gekregen? Ik verdenk bij mij namelijk de banden omdat de klacht de ene dag erger is dan de andere dag. Ik heb al drie maal nieuwe banden gekregen maar steeds van het zelfde merk, maar de auto trilt nog steeds. Binnenkort wordt mijn auto aan een uitgebreide technische keuring onderworpen, (niet door Hyundai )waarbij alles nagekeken gaat worden waar de trilling door zou kunnen ontstaan. Denk hierbij aan onbalans of speling in aandrijfassen, onbalans vliegwiel of de rest van de aandrijflijn, rondheid en rechtheid van de wielen en of banden. Hebben je vader en je neef banden van een ander merk onder hun i10???
Renske
·
8 december 2009 om 13:17
Het probleem bleek te liggen in de velgen. Deze zijn vervangen, de oude banden er weer op. Tot op heden lijkt het probleem verholpen.
Het schijnt dat alle i10 iets een trilling hebben. Ook het wegdek kan trilling veroorzaken.(en dus bij alle soorten auto's)
Johan, ik ben wel benieuwd wat er bij jouw keuring gevonden wordt. Laat het weten, zodat ook anderen hun voordeel er mee kunnen doen.
Noë
·
1 januari 2011 om 18:24
Heb de Hyundai I10 nu iets meer dan 2 jaar. Circa 27.000 km mee gereden. Geen problemen mee gehad. Verbruik ca. 6,5 l/100km, wat me vrij normaal lijkt voor deze wagen (1.100cc benzine) en gezien zijn gewicht (rijklaar gewicht 1.080 kg). Het ENIGE nadeel vindt ik het bandenlawaai. Zijn het de KUMHO SOLUS KH 17- banden of ligt het aan de geluiddemping of misschien aan beide.
Wie geeft raad?
TOM
·
2 maart 2011 om 13:26
in februari 2011 een i10 drive gekocht. nog geen spijt van gehad. Betaalbare kwaliteit en 5 jaar 3dubbele garantie. en ook geen wegenbelasting meer. top
Machiels Noël
·
25 december 2011 om 20:37
Reactie op Noë d.d. 01 januari 2011.

Heb dezelfde I10 maar een jaartje ouder.
Ik erger me eveneens enorm aan het bandenlawaai (ook Kumho SOLUS KH 17). Als ik sommige autobandentests zou geloven zou dit een STILLE band zijn!!?? Zie even op www.destilleband.nl
anjoDebruijn
·
20 februari 2012 om 12:25
Wij hebben sinds kort een nieuwe Hyundia I10 Drive Cool. Eerste verbruik. 2 maal getankt. In het stadsverkeer 1.12 Dat is niet echt zuinig toch? 1.17 zou normaal zijn. Verbruikt de auto meer tijdens het zgn. inrijden?
Wij hadden voor deze een Fiat Uno van 10 jaar oud. Was in gebruik zuiniger!
Arnold van Schepen (redacteur):
Tijdens de inrijperiode zal het verbruik inderdaad wat hoger liggen. Tel daarbij de huidige buitentemperaturen op, en het wat hogere verbruik is verklaard.
Wil
·
22 november 2012 om 22:12
Ik heb vorige week een gebruikte Hyundai I 10 gekocht
en hij zou volgens de verkoper zuinig rijden maar ik kom niet anders uit op 1.13 en ik wil hem weer inleveren maar dit kan niet volgens hem . En nu in deze dure tijd had ik wel wat anders verwacht. Is er iemand die voor mij een oplossing weet . Om toch aan 1.17 of 1.18 te komen
Arnold van Schepen (redacteur):
Een verbruik van 1 op 17 is goed te realiseren met de i10, maar dit gaat uiteraard niet vanzelf. Met een beheerste en anticiperende rijstijl (rustig optrekken, voor de 3000 toeren opschakelen, zoveel mogelijk laten uitrollen) kom je een heel eind. Kies bij een constante snelheid een zo hoog mogelijke versnelling, je kunt bijvoorbeeld prima 50 km/u in de vierde versnelling rijden. Uiteraard is het zaak dat de auto technisch in goede staat verkeert: als de bandenspanning en uitlijning niet op orde is, zal het verbruik toenemen.
77 pk
118 Nm
164 km/h
12,8 s
5,1 (5) l/100km
119 g/km
E
22%
€ 7.995
€ 9.795
€ 180 / maand
€ 73 - € 82 / kwartaal
  • Citroën C1 1.0i Ambiance

  • Chevrolet Spark 1.0 LS

  • Suzuki Alto 1.0 Exclusive

  • Peugeot 107 1.0 XS

  • Nissan Pixo 1.0 Visia

  • 2020 - Hyundai i10 1.0 Premium

  • 2013 - Hyundai i10 1.0 i-Motion Comfort Plus

  • 2011 - Hyundai i10 1.2 i-Catcher