Hyundai i10“Lefgozer”Energielabel B | 22% bijtelling
De focus ligt bij autofabrikanten al lang niet meer bij kleine, compacte stadsauto's. Crossovers, hybride en elektrificatie; dát is wat de klok luidt. Door de jaren heen is er veel veranderd.
Hyundai i10“Grijs verleden”Energielabel B | 22% bijtelling
In de razend populaire miniklasse heeft Hyundai nooit echt potten kunnen breken. Terwijl de Picanto van dochter Kia als warme snacks over de toonbank gaat, waren de Atos en de i10 in ons land altijd een beetje veroordeeld tot een plek in de middenmoot.
Hyundai i10“Kleine strijder”Energielabel C | 22% bijtelling
Elk zichzelf respecterend volumemerk biedt wel een kleine en zuinige stadsauto aan die dankzij een lage uitstoot goedkoop in aanschaf en gebruik is. Daar zitten heel goede auto's bij, maar ook minder goede.
Hyundai i10“Budgetshoppers”Energielabel E | 22% bijtelling
De nieuwe i10 van het Koreaanse Hyundai volgt de uit productie genomen Atos op. Dit model werd vooral geroemd om zijn ruime inzetbaarheid in dichtbevolkte gebieden en zijn geringe aanschafprijs – mede door het A-label - waardoor de Atos redelijk succesvol was.