Subaru Tribeca 3.6 H6 AWD Executive

Pawel Piotrowski - 23 juni 2008

Serieus alternatief?

In het segment waarin de Subaru Tribeca valt is veel concurrentie van voornamelijk Duitse merken. Het is dan ook niet te verwachten dat de merkgebonden klanten snel zouden overstappen naar een auto welke niet meer biedt dan de premiumconcurrentie. De Tribeca mag dan wel een uiterst goede auto zijn, op het gebied van rijeigenschappen en technologische snufjes ontbreekt het de grote Japanner met dubbel paspoort nog aan Europese verfijning. Daar komt nog bij dat de Tribeca met zijn aanschafprijs van ruim zeventig duizend euro niet bepaalt een goedkoop alternatief is.

De Subaru Tribeca heeft zeker voldoende kwaliteiten in huis om ondanks zijn hoge prijs een schaarse groep aan liefhebbers over de streep te trekken. Zo is de aandrijflijn nagenoeg perfect, de interieurruimte riant en het comfort hoog. Daartegenover staat echter het hoge brandstofverbruik, het deinende onderstel en het Amerikaanse imago. Juist dat laatste zorgt ervoor dat de Tribeca te weinig Subaru is, hoewel de Japanners hun uiterste best hebben gedaan om de overblijfselen van GM door de ingrijpende facelift weg te poetsen.


Fotografie: Jesse Kraal

  • Ruim interieur
  • Sublieme aandrijflijn
  • Hoog comfort
  • Hoog brandstofverbruik
  • Stuurwiel niet in diepte verstelbaar
  • Derde zitij nauwelijks bruikbaar
258 pk
350 Nm
207 km/h
8,9 s
10,7 (11.6) l/100km
275 g/km
G
22%
€ 70.182
€ 75.911
€ 1.392 / maand
€ 286 - € 327 / kwartaal
  • Porsche Cayenne 3.2 V6

  • Infiniti FX 35

  • Cadillac SRX 3.0 V6 AWD Sport Luxury

  • Lexus RX 450h Luxury

  • Lexus RX 400h Executive

  • Volvo XC90 2.5T Summum

  • Jeep Grand Cherokee 3.0 CRD S-Limited

  • Nissan Murano 3.5 V6

  • Saab 9-7X 5.3 V8

  • 2006 - Subaru B9 Tribeca 3.0R Luxury