Slot
De Clio III blijkt in ieder geval één ‘Unique Selling Point’ te bezitten: het kan de bestuurder én passagiers inpalmen met een gevoel van veiligheid en het leveren van comfort. De geteste uitvoering met de 1,4 16v motor zal voldoende vermogen kunnen bieden aan de wat sportiever ingestelde automobilist. Voor de overige bestuurders zal de 1,2 16v motor met 75 pk ook goed uitkomen. Ten opzichte van de concurrentie onderscheidt de Clio zich door eigenwijs in te gaan tegen de alsmaar sportiever georiënteerde concurrenten. De prijs die hiervoor betaald moet worden betaald is heel redelijk. Tenslotte gaat het om een model dat flink groter is gegroeid en in alles meer biedt. De geteste uitvoering, de 1,4 16v Dynamique Luxe kost standaard €17.395,-. Met de metaallak en de ‘Canasta’ velgen komt het totaalplaatje op €18040,-. Gezien het geboden product en de meerwaarde op het gebied van comfort t.o.v. de concurrentie lijkt mij dit heel redelijk.
De toekomst zal het leren of Renault met de Clio de juiste richting van specialisatie heeft gekozen.
- 'Premium' gevoel
- Rijcomfort
- Ruimte
- Mist emotie
- Lichte besturing
- Trekkracht onderin

2019 - Renault Clio TCe 100 R.S. Line

2017 - Renault Clio TCe 120 Intense

2014 - Renault Clio RS Turbo 200 EDC

2013 - Renault Clio Estate Energy dCi 90 Dynamique Eco2

2013 - Renault Clio TCe 90 Expression

2009 - Renault Clio RS 2.0 16V

2008 - Renault Clio Estate 100 TCE Dynamique

2006 - Renault Clio 1.5 dCi 85 Dynamique

2006 - Renault Clio 1.5 dCi 105 Dynamique Luxe

2006 - Renault Clio V6







