Ford Focus Wagon 2.0 TDCi Titanium X-Pack

- 14 april 2008

Maatstaf

Het is nu een jaar of tien geleden dat Ford vriend en vijand verraste met de Focus. Een auto die niet alleen opvallend scherp gelijnd was, maar vooral imponeerde met zijn geweldige rijeigenschappen. Die twee ingrediënten vormden het recept voor succesvolle start van de Focus en zette hem meteen duidelijk op de kaart. De wegligging van de Focus is zelfs de maatstaf geworden in de compacte middenklasse. Nu, zoals gezegd zo’n tien jaar na de introductie van de Focus, zijn we toe aan de tweede versie van het tweede model. Tijden veranderen, de concurrentie zit niet stil en tegenwoordig bieden een leuk smoeltje en een lekkere wegligging geen garantie meer voor succes. Wij vragen ons af: is de nieuwe Focus nog wel genoeg onderscheidend om zich staande te kunnen houden in één van de meest concurrerende segmenten van de automarkt?

136 pk
320 Nm
203 km/h
9,5 s
6,3 (5.6) l/100km
147 g/km
G
22%
€ 20.275
€ 34.485
€ 632 / maand
€ 324 - € 346 / kwartaal
  • Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI DSG

  • Peugeot 307 SW 1.6 HDi Pack

  • Kia cee'd Sporty Wagon 2.0 CRDi X-ecutive

  • Opel Astra Stationwagon 1.9 CDTi 100pk Edition

  • Skoda Octavia Combi 1.6 TDI Greenline Business Line

  • Renault Mégane Estate 2.0 dCi 160 Dynamique

  • Hyundai i30 CW 1.6 CRDi VGT HP StyleVersion

  • 2022 - Ford Focus Wagon 1.0 EcoBoost Hybrid Titanium Vignale

  • 2018 - Ford Focus Hatchback 1.0 EcoBoost ST-Line Business

  • 2018 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost 182 ST-Line

  • 2017 - Ford Focus 2.3 Ecoboost RS

  • 2015 - Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium

  • 2014 - Ford Focus 1.5 EcoBoost (182 pk) Titanium

  • 2013 - Ford Focus Electric Titanium

  • 2012 - Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

  • 2012 - Ford Focus ST 2.0 EcoBoost ST-3

  • 2012 - Ford Focus 1.0 EcoBoost