Porsche 911 Carrera 4S

- 10 maart 2007

Slot

De Carrera 4S is een prima auto. Hij heeft precies wat je van een sportwagen mag verwachten: een sportief onderstel, indrukwekkende prestaties, een mooi motorgeluid en een fraaie vormgeving. Zaken als vierwielaandrijving en een automatische versnellingsbak doen enigszins afbreuk aan de sportiviteit, maar maken deze auto wel beter geschikt om te gebruiken als dagelijks vervoer. Uiteraard is er ook nog een aantal minpuntjes dat inherent is aan een sportwagen: een lage instap, weinig bagageruimte en een hoog brandstofverbruik. Al met al is het gewoon een fijne sportwagen, met alle voor- en nadelen van dien.

Inclusief opties kost de geteste auto iets meer dan anderhalve ton en voor dat geld kun je ook een Audi R8 kopen, een Jaguar XKR of een Aston Martin V8 Vantage. Tussen deze auto’s een keuze maken is een kwestie van smaak. Houd je van Duits of van Brits, van zescilinders of van achtcilinders, van vierwielaandrijving of achterwielaandrijving? Uiteindelijk gaat het allemaal om het gevoel dat je bij een auto hebt, en dat zit bij de 911 wel goed.


Fotografie: Martijn Koevoets

  • Uitstekende wegligging
  • Dagelijks bruikbaar
  • Fraaie vormgeving
  • Drukke middenconsole
  • Stevige basisprijs, prijzige opties
  • Minder sportief door automaat en 4WD
355 pk
400 Nm
280 km/h
5,3 s
onb (11.9) l/100km
286 g/km
G
22%
€ 111.550
€ 155.227
€ 2.846 / maand
€ 201 - € 229 / kwartaal
  • Ferrari 412

  • Aston Martin V8 Vantage

  • Audi R8 4.2 FSI quattro

  • Nissan GT-R Black Edition

  • 2013 - Porsche 911 Cabriolet Carrera S PDK

  • 2012 - Porsche 911 Carrera S PDK

  • 2010 - Porsche 911 Turbo PDK

  • 2007 - Porsche 911 Turbo

  • 2007 - Porsche 911 GT3