Porsche 911 Cabriolet“Happy birthday”Energielabel G | 22% bijtelling
Je vijftigste verjaardag, het lijkt zo'n vanzelfsprekende gebeurtenis in je leven. Hoe anders is dat in de autowereld: slechts een handjevol auto's is het gegeven om het een halve eeuw uit te zingen. De Porsche 911 is er misschien wel het bekendste voorbeeld van.
Porsche 911“Merkambassadeur”Energielabel G | 22% bijtelling
Wie 'Porsche' zegt, bedoelt meestal de 911. Dat is al sinds 1963 zo en ook met de komst van de succesvolle Cayenne en Panamera is daar niets aan veranderd. Geen enkel ander model weerspiegelt de merkfilosofie van Porsche op zo'n standvaste wijze als de negen-elf.
Porsche 911 Turbo“Snel, sneller, snelst”Energielabel G | 22% bijtelling
Een zescilinder, een automaat, vierwielaandrijving en een massa van ruim anderhalve ton. De specificaties van deze testauto zouden zomaar van een heerlijk comfortabele middenklasser kunnen zijn.
Porsche 911 Turbo“De ultieme Porsche?”Energielabel G | 22% bijtelling
Puristen beschouwen het als de laatste échte Porsche: de 911 van het type 993, geproduceerd van 1993 tot en met 1998. Zijn opvolger - type 996 - verbrak namelijk de traditie van de luchtgekoelde motoren, een traditie die teruggaat naar het begin van de vorige eeuw, toen Ferdinand.....
Porsche 911 GT3“Back to basics”Energielabel G | 22% bijtelling
Zeg je Porsche 911, dan zeg je sportwagen. Toch kreeg Porsche in 1997 behoorlijk wat kritiek te verduren toen de nieuwe 911 werd geïntroduceerd. Met zijn gedempte motorgeluid, zijn luxe uitrusting en een scala aan veiligheidssystemen was deze een stuk minder puur dan zijn voorgangers.
Porsche 911Energielabel G | 22% bijtelling
De 911 wordt ook wel de sportwagen voor alledag genoemd. Snel, krachtig en sportief, maar gebouwd volgens de maatstaven van het Duitse concept “alltagstauglichkeit”, wat zoiets betekent als “alledaagse bruikbaarheid”. Dat klinkt natuurlijk heel aantrekkelijk.