Volkswagen Transporter 2.0 TDI DSG L2 Bulli

- 11 november 2020

King of the road

Een ander voordeel dat je hebt als het multimediasysteem geen geluid produceert, is dat je goed hoort welke geluiden het interieur binnendringen. Onder de motorkap van de door ons gereden Transporter ligt de zwaarste dieselmotor die leverbaar is: een 199 pk sterke 2.0 TDI. Niet alleen het vermogen is indrukwekkend, ook het koppel van 450 Nm is ver bovengemiddeld. Ondanks dat deze kracht uit een viercilindermotor komt, is het op een cruise-snelheid van 100 kilometer per uur erg stil in de Volkswagen. Je hoort wel dat er een motor aan het werk is en dat de spiegels voor wat windgeruis zorgen, maar in de gemiddelde andere auto die we rijden is dit niet minder.

De wegligging van de T6.1 is indrukwekkend goed en voel je je echt king of the road. Vooral de koersvastheid maakt indruk en dat de auto - ondanks zijn formaat - niet gevoelig is voor zijwind. Door het forse koppel is er bij vochtig wegdek een redelijke kans op spinnende voorwielen als je net iets te spontaan het rechter pedaal beroert. De sterkste twee motorvarianten van de Transporter zijn te bestellen met vierwielaandrijving. De meerprijs van zo'n drie mille is goed te verantwoorden, omdat hij dan hoogstwaarschijnlijk zijn krachten beter op de weg kan krijgen. Besteed je een dergelijk bedrag aan een bedrijfswagen dan is deze extra investering een aanrader.

199 pk
450 Nm
201 km/h
9,1 s
7,2 (6.2) l/100km
164 g/km
C
22%
€ 35.400
€ 78.567
€ 1.440 / maand
€ 596 - € 643 / kwartaal
  • 2017 - Volkswagen Transporter 2.0 TDI DSG 4Motion Dubbele cabine L2 Highline

  • 2010 - Volkswagen Transporter 2.0 BiTDI DSG Highline